Google
 

Follower

27, 668 calon PMR dapat gred A semua mata pelajaran


Liza ingin mengucapkan tahniah untuk adik- adik kita yang telah berjaya mendapat Gred A semua mata pelajaran. Kepada yang kurang berjaya jangan terlalu berdukacita usaha - usaha lagi untuk mencapai kejayaan di SPM nanti.



Liza : Tahniah Hafizah !!! semoga kejayaan adik menjadi peransang kepada adik-adik yang lain...

To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii@yahoo.com
To view more HERE
hereView The Top Rated Video Here

Berita Penuh..

2Seramai 7,668 pelajar atau 5.9 peratus daripada 469,401 calon peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) tahun ini mendapat Gred A dalam semua mata pelajaran yang diambil berbanding 4.5 peratus tahun lepas dan 4.9 peratus pada 2005.

Ketua Pengarah Pelajaran Datuk Alimuddin Mohd Dom yang mengumumkan analisis keputusan PMR itu hari ini berkata ini menunjukkan bahawa sistem pendidikan kebangsaan telah berjaya melahirkan semakin ramai murid cemerlang.

"Ini selaras dengan hasrat kerajaan untuk melahirkan lebih ramai modal insan kelas pertama melalui pendidikan," katanya.

Alimuddin berkata terdapat 559 calon yang mendapat Gred E iaitu belum menguasai tahap pencapaian minimum semua mata pelajaran berbanding 524 pada 2006 dan 569 pada 2005.

"Angka tersebut jika dibandingkan dengan jumlah calon yang cemerlang adalah sangat kecil," katanya.

Dalam kalangan calon istimewa terdiri pelajar kurang upaya, seramai lima orang daripada 968 calon mendapat Gred A dan 23 orang mendapat Gred E.


Alimuddin berkata bahawa purata penguasaan murid dalam kemahiran berbahasa pada Gred A, B, C dan D ialah 83.1 peratus berbanding 82.3 tahun 2006 dan 83.5 peratus 2005.

"Purata pencapaian murid yang mencapai kemahiran bahasa pada Gred A ialah 21.0 peratus berbanding 19.5 tahun 2006 dan 20.1 peratus pada 2005," katanya.

Alimuddin berkata penguasaan kemahiran berbahasa murid PMR tahun ini adalah stabil berbanding dua tahun sebelumnya.

Bagi kemahiran Matematik, peratusan murid yang mendapat Gred A,B, C dan D meningkat dengan ketara iaitu kepada 87 peratus daripada 82.8 peratus pada 2006. manakala murid yang mendapat Gred E turun kepada 13 peratus berbanding 17.2 tahun 2006.

"Daripada segi kualiti, peratusan murid yang mendapat Gred A juga tinggi iatu 25.5 peratus berbanding 22.3 peratus pada 2006," kata Alimuddin.

Peratusan murid yang menguasai kemahiran saintifik dalam PMR adalah stabil pada 89.1 peratus berbanding 90.2 peratus 2006 manakala yang mencapai gred A adalah 17 peratus berbanding 16 peratus tahun sebelumnya.

Murid yang mendapat gred E adalah 10.9 peratus berbanding 9.8 peratus pada 2006.

Alimuddin berkata ini menunjukkan bahawa pengajaran dan pembelajaran Sains dan Matematik dalam bahasa Inggeris bukan sahaja tidak menjejaskan penguasaan murid dalam mata pelajaran Matematik dan Sains dalam peperiksaan PMR, malahan berfaedah kepada mereka.

Mengenai pencapai antara calon bandar dan luar bandar dalam mata pelajaran Matematik dan Sains, Alimuddin berkata walaupun pada keseluruhannya masih terdapat perbezaan tetapi jurangnya semakin rapat terutama bagi mata pelajaran Matematik.

Katanya pada 2007, pencapaian calon bandar ialah 88.2 peratus berbanding 84.5 peratus 2006 manakala pencapaian pelajar luar bandar ialah 84.5 peratus pada 2007 berbanding 79.2 2006.

Bagi mata pelajaran Sains, katanya, data menunjukkan tiada perbezaan ketara antara murid bandar dan luar bandar.

Pada 2007, calon bandar mencapai lulusan 89.4 peratus manakala luar bandar mencatat 88.2 peratus. - Bernama



Kejadian di ` 5 Star Hotel'


5 Star Hotel - The funniest bloopers are right here




Liza : Baik guna `barang sendiri'

Terima Kasih Diatas Perhatian Anda

To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii@yahoo.com
To view more HERE
hereView The Top Rated Video Here

Selamat Menyambut Adil Adha 2007



Liza : Selamat menyambut hri rya adil adha!!!!!
mari lah kita bertakbir ..

Terima Kasih Diatas Perhatian Anda
To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii@yahoo.com
To view more HERE
hereView The Top Rated Video Here

Anwar Ibrahim Ditangkap ???




Betul ker ?? dalam Utusan Malaysia tak cakap pun tapi dalam berita AFP dan Berita Hindu (dari India) adalah pulak ??Sila baca dibawah ini,

KUALA LUMPUR (AFP) — Malaysian authorities Tuesday detained opposition figure Anwar Ibrahim at the capital's airport and arrested at least 20 protesters who defied a ban on handing a petition to parliament.

The incidents were the latest moves in a government crackdown on its critics who have organised a series of street demonstrations that have drawn tens of thousands and sent shockwaves through the nation.

Prime Minister Abdullah Ahmad Badawi said Monday he was willing to sacrifice public freedom to maintain national security, justifying the arrests of dozens of people on charges including attempted murder and sedition.

Anwar, the former deputy premier who became a vocal government critic after being sacked and jailed in 1998, said he was held for an hour on his return from a trip to Turkey and told he was on a "suspect list".

"Under the guise of preserving public safety, in the last three days the authorities have increased their repressive tactics against Malaysian citizens and arrested key opposition figures and civil rights leaders," he said.

"These repressive tactics are a sign that Prime Minister Abdullah Badawi's leadership of Malaysia has run its course."

An immigration spokesman told AFP he had no knowledge of Anwar's detention at the international airport, but that names for the blacklist are usually provided by police.

Keadilan officials said however that the move was linked to Anwar's involvement in the Bersih electoral reform movement which staged a mass rally last November as well as Tuesday's petition protest.

More than 400 police surrounded the parliament to block electoral reform campaigners who were forced to march there on foot after all roads leading to the building were closed off, causing traffic chaos in Kuala Lumpur.

Police said 20 people had been arrested, including several members of Anwar's Keadilan party and the hardline Islamic party PAS, while Keadilan said 25 were detained including a 13-year-old boy, although nine were later freed.

"We did not want the crowd size to get big," assistant police commissioner Sofian Yasin told AFP. "We detained the protestors as their arrived so that there would be no scuffles and clashes and no one would get hurt."

Trees lining the streets were posted with copies of a court order obtained by police that banned the campaigners from parliament.

The petition against a proposed constitutional amendment was eventually given to opposition members of parliament to be passed to the speaker.

It urged lawmakers to reject the proposal that would extend the retirement age for Election Commission officers, likely allowing current chairman Abdul Rashid Abdul Rahman to stay in the role during polls expected next year.

"Abdul Rashid, whose service is continuously marred with recurring electoral frauds and manipulations, is not fit for the job and must go immediately," it said.

Cabinet minister Nazri Aziz, who is in charge of justice issues, defended the police action.

"They want to come and demonstrate today's amendment to the constitution. So they want to come in big numbers. We will not allow that," he told reporters at parliament.

"We have taken action against them and we are using the court system to prosecute these people."

Last month, nearly 30,000 demonstrators calling for free and fair elections massed in the capital in a protest led by an alliance of opposition parties and civil society groups.

A week later, at least 8,000 ethnic Indians protested alleged discrimination by Muslim Malays who dominate the population.

Police dispersed the crowds with tear gas and water cannons and arrested scores of demonstrators.

Liza : Diorang dah `start' dah...

10 Fadhilat .....


Assalamualaikum...Disini ada email dari sahabat liza yang ingin liza kongsikan dengan anda semua

Memang sedap air nie. Sedap giler! korunk pun mesti ade yg suke
air nie.

Sama ada korunk tau atau x, sebenarnya air coke nie ade 10
'kebaikan' yg x disangka-sangka. Aku dpt bende nie dari emel yg member aku bagi.


Ini adalah ibu pejabat coca-cola di Atlanta

Ape lagi!!

" Fakta seperti yang tersenarai dibawah adalah kajian santifik yang
dibuat oleh ahli sains kesihatan/sosial di USA dan Britain serta laporan dari
seluruh dunia mengenai minuman ringan Coke : Coca Cola.

Di dalam kebanyakan negeri di US, kereta peronda lebuhraya akan
dimuatkan 2 gallon Coke untuk menghilangkan kesan darah di jalanraya apabila berlaku
kemalangan. Cam pasukan SMART dan bomba kita tu, Harzadous Team. Cuba
tanya Plus Ronda atau Polis Lebuhraya, adakah mereka guna?

Anda di rumah diharap dapat mencuba kajian ini :

1. Masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi Coke, ia akan hancur
atau hilang sama sekali dalam masa 2 hari. Elok untuk yang berniaga sup
tulang!

2. Untuk mencuci tandas : Masukkan setin air Coke dalam tandas dan
biarkan selama 1 jam dan kemudian 'flush'. Kesan kotoran/hampas akan hilang dari
tindakan 'citric asid' yang berada dalam Coke. Satu bahan gantian untuk
mencuci kalau sabun dah habis! Rasa-rasa buat sabun badan boleh tak?

3. Untuk menghilangkan kesan karat dari bumper kereta jenis chrome : Lap
bumper dengan aluminium foil yang dicelup dengan Coke. Kesannya karat
hilang!

4. Untuk menghilangkan kesan 'corrosion' atau hakisan pada skru/nat
bateri kereta : Tuang saja setin Coke pasti kesan hakisan hilang serta merta.

5. Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat : Sekali lagi tuang
setin Coke, skru tersebut pasti longgar dan boleh dibuka.

6. Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit dari pakaian : Tambahkan setin
Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci dan basuh macam biasa.
Kesan minyak tu pasti hilang. Kemudian bolehlah minum air basuhan tadi
berperisa
coke.

7. Cermin kereta anda berdebu/kotor/melekit ? Celup tuala dengan Coke
danlap.Pasti bersih. Tak payah guna tin sembur cuci cermin cam jual di
Dah la tu kerana ianya amat mahal!

8. Bahan aktif Coke adalah phosphoric asid. Ia mempunyai pH 2.8. Ia
boleh meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari. Kilang Perwaja/besi mesti
suka
ni!

Asid tersebut juga menghakis kekuatan tulang belakang dan tulang lain
dalam badan yang merupakan punca utama kearah penyakit osteoporosis.

Sila lihat lori yang membawa air sirap Coke dalam lori tangki,[ bukan
lori
yang bawa Coke siap dalam botol/tin] pasti dilengkapi dengan tanda
amaran
"Bahan Kimia Bahaya" atau"Bahan Penghakis : bahaya". Lori tangki itu
juga
diselaputi bahan penghakis hakisan untuk mengelak lori tu dihakis. .
Tolong
jangan letak/parking kereta berhampiran lori tangki yang ada tanda
amaran
tu, silap-silap tengah bawak kereta, putus 2 sebab hakisan/karat.

9. Para pengedar minuman Coke telah menggunakannya untuk mencuci
bahagian
enjin lori/trak mereka sejak 20 tahun. Wahh...mesti buat overhaul ni!

10. Kandungan gulanya 18 sudu cawan teh satu tin Coke. Cuba try bancuh
kopi/teh dengan 18 sudu gula tu kat rumah dan minum mesti termuntah tapi
tambahkan citric asid, mesti muka tersenyum. Tambah pula dengan ais!.
Wahh!
Rasa cam minum Coke berperisa kopi. Asid tersebut akan bertindak
terhadap
lidah untuk memberi signal kepada otak bahawa air yang diminum tidak
berapa
manis. Lidah ngan otakpun kena tipu. Semua minuman ringan menggunakan
asid
yang sama. Tak kiralah Pepsi. 7-up, Drinho, Yeos, Milo, F&N dll. Sama
jer!
Anak bapak dan Keluarga 69.

Coke membawa maksud dadah Cocaine. Asal minuman Coke adalah dicipta
untuk
menghilangkan rasa letih dan mengkhayalkan untuk para pekerja buruh. Cam
candu masuk China dulu. Antara isi kandungannya adalah ekstrak dari daun
coca [cocaine] dan kacang Cola. Tu yang mai perkataan CocaCola tu.

Cuba rendamkan gigi [gigi yang patah ker tapi kalau nak rendam gigi
dalam
mulut tu pun boleh gak] dalam satu mangkuk Coke, pasti gigi tu
hilang/lebur
dalamasa 24-49 jam. Yang mana sakit gigi, try cara ni, kot-kot gigi tu
bleh
hilang!

Kalau anda tak suka minum kopi tapi suka sangat minum Coke, sama jer!
Anda
minum Caffein, bahan yang sama dalam 2 minuman tersebut.

DiIndia, negeri Andhra Pradesh dan Chattisgarh secara spesifiknya, para
peladangnya menggunakan Coke sebagai semburan untuk membunuh serangga
perosak dalam ladang kapas dan cili mereka. Jadi racun seranggalah
pulak.
Saper ada tanam pokok cili kat rumah tu, semburlah Coke untuk bunuh
serangga. Cili tu rasa pedas manis berperisa coke kot? Cubalah!

Syarikat Coke dimiliki oleh pelabur berbangsa Yahudi 100%. Kat Mekah ada
Mecca Cola. Betul ker? Yang pernah pi Mekah bleh confirm kot?

Jadi, sambil-sambil kita minum Coke tu, bolehlah pada masa yang sama
cuci cermin kereta, cuci baju, buka nat skru, cuci tandas , sembur serangga
dll.

Rupa-rupanya Coke ni boleh dibuat bahan gantian emergency jika bahan
cuci/pelincir/penghakis habis kat rumah. Semua fakta diatas anda boleh
cuba sendiri dirumah jika tak percaya. Yang mana tak pass sains khasnya kimia
dulu masa sekolah bolehlah buat eksperimen sains kimia ni kat rumah.

Tepuk dahi tanya hati....nak minum ke tak? Saya pun minum sekali sekala!

Sama-samalah kita bercoke sambil singgah KFC [Syarikat Yahudi gak!!,
time
raya, time parti, time kenduri, time bola piala dunia dll.

Liza : lepas nie x nak dah minum coke..


Terima Kasih Diatas Perhatian Anda
To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii@yahoo.com
To view more HERE
hereView The Top Rated Video Here

Tangan - Tangan





Untuk melihat tangan - tangan yang lain sila klik sini

Terima Kasih Diatas Perhatian Anda
To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii@yahoo.com
To view more HERE
hereView The Top Rated Video Here

Ayam Dinding Jual Bangkai Kepada Umat Islam ??


Ayam Dinding Jual Bangkai Kepada Umat Islam ?? Mengapa tak percaya?? Liza dapat dari website JAKIM


Edisi Nasional METRO: Ayam haram
Oleh Mohd Jamilul Anbia Md Denin

KUALA LUMPUR : Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) menarik balik sijil pengesahan halal yang diberikan kepada syarikat Dindings Poultry Processing Sdn Bhd berikutan proses penyembelihan ayam di kilangnya meragukan.

Difahamkan antara kesalahan dikesan Jakim iaitu sesetengah ayam disembelih dua kali selepas penyembelihan pertama tidak sempurna dan ada ayam sudah mati sebelum disembelih.

Pengumuman berhubung penarikan balik sijil itu disiarkan dalam laman web Jakim melalui
[link]
bertarikh 3 Januari lalu.

Laman web itu yang menjadi rujukan rasmi sijil halal Jakim menjelaskan Sijil Pengesahan Halal Jakim bagi Syarikat Ayam Dindings Poultry Processing Sdn Bhd ditarik balik sehingga diberitahu kelak.

Pengarah Bahagian Kajian Makanan dan Barangan Gunaan Islam Jakim, Che Hassan Fahmi Che Mamat yang dihubungi Harian Metro, petang semalam, mengesahkan mengenai tindakan Jakim itu.

Menurutnya, setiap pemegang sijil halal bertanggungjawab ke atas sebarang penyalahgunaan syarat ditetapkan Jakim.

Dalam kes ini, saya menganggap tindakan menarik semula sijil halal syarikat itu dapat memberi pengajaran kepada industri besar supaya tidak menganggap isu halal sebagai remeh.

Isu ini tidak harus dipandang main-main kerana kesannya amat serius kepada umat Islam di negara ini, katanya yang meminta tindakan Jakim itu tidak perlu dipertikaikan.

Ini kerana Sijil Pengesahan Halal boleh ditarik balik atau ditamatkan tempoh sahnya bila-bila masa apabila didapati ia menyalahi Prosedur Pensijilan Halal Malaysia yang sudah ditetapkan atau terdapat perkara atau cara pengendalian yang meragui dari segi hukum syarak.

Bagaimanapun, Jakim sedia bertolak ansur sekiranya pihak pengurusan syarikat itu membuat rayuan. Terpulang kepada keupayaan mereka untuk membetulkan kesilapan dan meyakinkan semula Jakim berhubung perkara yang menjadi isu.

Rayuan terbabit akan dipertimbangkan oleh Panel Pengesahan Halal Jakim dan penilaian akan dibuat secara teliti bagi memastikan kesalahan itu diperbetulkan, katanya.

Beliau turut mengatakan Jakim boleh menyenaraihitamkan mana-mana syarikat yang gagal mematuhi syarat dan peraturan Prosedur Pensijilan Halal Malaysia.

Sementara itu, menurut sumber Jakim, sepasukan pegawai penguat kuasa Jakim dengan bantuan pegawai penguat kuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) mengadakan pemeriksaan mengejut di kilang pemprosesan ayam milik syarikat itu di Kawasan Perindustrian Kampung Aceh, Setiawan, Perak, Rabu lalu.

Katanya, pemeriksaan mendapati terdapat beberapa kesalahan membabitkan proses penyembelihan yang meragukan.

Menurutnya, kesalahan ketara adalah sesetengah ayam disembelih dua kali disebabkan penyembelihan pertama tidak sempurna.

Ini sekali gus membuktikan ayam terbabit haram dimakan. Penyembelihan yang dilakukan dengan pantas itu menyebabkan tidak putus salah satu urat sama ada urat halkum atau urat marikh pada ayam terbabit yang diwajibkan mengikut syarak, katanya.

Justeru, penguat kuasa Jakim segera melakukan soal siasat bergilir-gilir terhadap tukang sembelih ayam yang bertugas di kilang itu untuk mendapatkan penjelasan terperinci.

Sumber itu mengatakan pekerja berkenaan mengaku ada menyembelih ayam dua kali untuk menjimatkan masa berikutan terlalu banyak ayam yang perlu diproses.

Malah, kami turut menemui bukti apabila mendapati ada ayam yang disembelih tidak putus urat leher sepenuhnya.

Selain itu, proses melayikan ayam menggunakan air panas didapati dikawal oleh pekerja bukan Islam. Ini secara langsung melanggari syarat sah penyembelihan untuk haiwan halal yang mewajibkan ia dilakukan oleh individu beragama Islam, katanya.

Menurutnya, siasatan lanjut mendapati terlalu banyak keraguan yang munasabah berikutan penemuan berpuluh ayam yang disembelih dalam keadaan tidak sempurna iaitu haram untuk dimakan oleh orang Islam.

Jakim tidak mempunyai pilihan dan terpaksa menarik sijil pengesahan halal diberi walaupun ia sepatutnya luput pada 14 Disember tahun ini, katanya.

Beliau berkata, syarikat itu tidak sekadar menjadi pembekal ayam siap diproses ke pasar raya utama seluruh negara, malah kepada syarikat makanan segera.

Disebabkan ayam yang diproses syarikat itu mendapat permintaan tinggi, katanya, Jakim sudah menghantar surat rasmi mengenai penarikan sijil pengesahan halal terbabit kepada pasar raya dan syarikat makanan segera.

Surat sama turut dihantar kepada pejabat agama Islam dan pejabat Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) setiap negeri.

Pusat beli-belah terkemuka, pasar raya dan pemborong perlu menghentikan serta merta penjualan ayam keluaran syarikat terbabit, katanya.

Berikutan pengumuman Jakim itu, pihak Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) melakukan siasatan terhadap 10 pusat beli-belah dan pasar raya utama di ibu kota , semalam.

Mereka mendapati masih terdapat beberapa premis yang menjual produk berasaskan ayam keluaran syarikat terbabit.

Koordinator Projek Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Noor Nirwandy Mat Noordin, berkata tindakan diambil selepas pihaknya menerima pengumuman rasmi melalui laman web Jakim pagi semalam.

Menurutnya, kebanyakan pasar raya utama sudah menghentikan penjualan ayam dari kilang ayam itu di Perak, namun produk siap diproses seperti ayam bersalut tepung dan nugget yang mempunyai logo halal Jakim masih dijual.

Hukuman lebih berat perlu digubal kerana hukuman sedia ada terlalu ringan, katanya yang meminta sudah tiba masanya Akta Halal digubal bagi mengawal kegiatan penyalahgunaan atau penyelewengan sijil halal Jakim




Terima Kasih Diatas Perhatian Anda
To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii@yahoo.com
To view more HERE
hereView The Top Rated Video Here

Kerbau lahirkan Anak Manusia ??





Liza : Mengerikan..Mungkin juga ada kecacatan genetik


Terima Kasih Diatas Perhatian Anda
To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii@yahoo.com
To view more HERE
hereView The Top Rated Video Here

Hindarf Untuk Apa ??


Belum pun habis kisah Perhimpunan BERSIH kini muncul pula Perhimpunan anjuran Pertubuhan Hindu Rights Action Force (Hindraf) yang telah diadakan pada hari Ahad 25 Nov 2007. Liza tengok haram ke halal mereka tetap buat juga..betul-betul tak makan saman betul.
Hai lama kelamaan perhimpunan jalanan akan menjadi norma hidup rakyat Malaysia la..

Dibawah liza sertakan memorandum yang difax dan berita dalam bahasa Inggeris.

Liza : Bersyukur hidup di Malaysia..


KUALA LUMPUR (Nov 26, 2007): Police resorted to tear gas and water cannons to disperse a crowd of about 20,000 who took part in a rally organised by the Hindu Rights Action Force (Hindraf) on Jalan Ampang Sunday morning.

Police, who had mounted roadblocks since Thursday along entry points to the city, had cordoned off approaches to the High Commission from about 2km away from early morning. The protesters, including thousands from other states who came to back the handing over of a memorandum to Queen Elizabeth II by Hindraf legal adviser P.Uthayakumar, found the road leading to the British High Commission blocked.

At 7.45am, after repeated warnings to the protesters to disperse were ignored, Federal Reserve Unit (FRU) personnel fired tear gas and jets of chemical-laced water from water cannons to break up the illegal gathering. Some protesters carried banners and placards while others waved the Union Jack.

At about 10am, protesters who had fled towards Jalan Semarak, Jalan Yap Kwan Seng and near Ampang Point on Jalan Ampang regrouped near the junctions where roadblocks were put up. Each time the FRU and other police personnel chased them away, they defiantly returned to show their defiance. Many of the protesters wore saffron-coloured headbands and some held up posters of Indian independence leader Mahatma Gandhi, an proponent of non-violence.

Inspector-General of Police Tan Sri Musa Hassan said in a statement that 136 were arrested and 105 had their statements recorded. Hindraf claimed that about 400 people were detained, including some who had gathered at the Batu Caves temple to march to Jalan Ampang.

Sporadic use of tear gas and water cannons continued until late morning when Uthayakumar aborted the attempt to hand over the memorandum. The streets were finally cleared about 1pm.
Uthayakuma told Al Jazeera television, which showed scenes of police breaking up the protesters during its hourly news bulletins, that the group would deliver the memorandum to the Queen in Buckingham Palace.

However, a Hindraf spokesman told Bernama that the memorandum was faxed to the high commission at 1.30pm.

The memorandum was to raise the economic plight of Malaysian Indians and to urge the Queen to appoint a Queen’s counsel to argue Hindraf’s US$4 trillion class action suit against the British government for neglecting the community’s welfare after bringing their forefathers to Malaya as indentured labourers 150 years ago.

On Thursday, the Kuala Lumpur magistrate’s court issued a restraining order on five Hindraf leaders — Uthayakumar, his younger brother Waythamoorthy, M. Manoharan, V.S. Ganapathi Rao and R. Kengadharan — and their supporters against organising or taking part in Sunday’s rally which police had refused permission, citing threats to public security.

Lawyers Uthayakumar, Waythamoorthy and Ganapathi were also charged in the Klang Sessions Court on Thursday under the Sedition Act for allegedly uttering seditious words in their speeches at a gathering in Batang Berjuntai, Kuala Selangor, on Nov 16. All three claimed trial to the charge, which carries three years jail term and RM5,000 maximum fine. Their case will be mentioned Monday.

Manoharan said that Malaysian Indians had created history by coming together as one to voice their qualms on their economic status despite the obstacles put in the way by police and objections of the rally by government officials.

“They came in support and did so peacefully but the police used water cannons and tear gas on them,” he said, claiming that some protesters were roughly-treated



HINDRAF Hindu Rights Action Force
No. 135-3-A,
Jalan Toman 7,
Kemayan Square,
70200 Seremban,
Negeri Sembilan
Malaysia.
Tel : 06-7672995/6
Fax: 06-7672997
Email waytha@hotmail.com
15.11.2007

The Rt. Hon. Gordon Brown
Prime Minister of the United Kindom
10 Downing Street,
Fax: +442079250918London, URGENT
SW1A 2AA

Dear Sirs,

RE: 1. COMMONWEALTH ETHNIC INDIAN PEACE LOVING SUBJECTS IN MALAYSIA PERSECUTED BY GOVERNMENT BACKED ISLAMIC EXTREMIST VIOLENT ARMED TERRORIST WHO LAUNCHED A PRE DAWN VIOLENT ARMED ATTACK AND DESTROYED THE KG JAWA MARIAMAN HINDU TEMPLE AT 4.00 A.M THIS MORNING (15.11.2007).

2. APPEAL FOR U.K TO MOVE EMERGENCY U.N RESOLUTION CONDEMNING “ETHNIC CLEANSING” IN MALAYSIA.

3. APPEAL TO REFER MALAYSIA TO THE WORLD COURT AND INTERNATIONAL CRIMINAL COURT FOR CRIMES AGAINST IT’S OWN ETHNIC MINORITY INDIANS.

We refer to the above critical matters in Malaysia but which generally gets the least attention locally even by the Opposition parties, Ngo’s, the Malaysian human rights commission and the media for this community is generally regarded as politically insignificant, do not draw local or international funding and are deemed not pressworthy. To the contrary the Malaysian government has successfully projected itself to the world as a modern Islamic thinking country which is not true.The ethnic minority Indians in Malaysia were brought in to Malaysia by the British some 200 over years ago. Since independence in 1957 the Malaysian Indians have been permanently colonialised by the Islamic fundamentalist and malay chauvinists UMNO led Malaysian government. Among the recent atrocities committed by this government are as follows:-

1. 100 over Indians were slashed and killed by the UMNO controlled Malaysian government in the Kampung Medan mini genocide. Despite numerous appeals, the Malaysian Human Rights Commission has refused to hold a Public Inquiry. The UMNO controlled Malaysian courts struck off a victim’s public interest civil suit for a Public Inquiry to be held without even the said UMNO controlled government having to file in their defence. The UMNO controlled Attorney General and the Inspector General of Police refused to investigate and / or initiate an inquest into the death of at least six Indians in this tragedy despite.

2. Every week one person at average is killed in a shot to kill policy and in every 2 weeks one person is killed in police custody. About 60% of these victims are Indians though they form only 8% of the Malaysian population.

3. In every three weeks one Hindu temple is demolished in Malaysia The latest being the demolishment of the Mariaman temple in Padang Jawa, Shah Alam, Selangor early this morning (15.11.2007) and the next being the (Mutaiya) Hindu temple in Sungai Petani scheduled for the 29.11.2007. A violent armed pre down attack at 4.00a.m this morning was launched by the UMNO controlled Malaysian government backed by about 600 police, riot police, Islamic extremist and armed terrorists which completely destroyed this temple. In an attack two weeks ago, uniformed police, riot police and city Council officers hurled rocks and attacked unarmed Hindu devotees with knives, sticks and iron rods (see www.malaysiakini.com for pictures). At least 20 Hindu devotees were seriously injured and 19 arrested including 4 of their United Kingdom trained lawyers in direct violation of Article 5 (Right to life) Article 8 (Equality) Article 11 (Freedom of Religion) Section 295 (defiling a place of worship), Section 296 (disturbing a religious assembly), 298A(causing racial disharmony) and Section 441(criminal trespass) of the Malaysian Penal Code. These authorities are plagued by an above the law mindset and in fact liberally take the law into their own hands. These atrocities however does not happen to almost all Islamic places of worship. Please visit www.policewatcmalaysia.com for further and better particulars.

4. State sponsored direct discrimination against the Indians in Public University intakes, Indian (Tamil) Schools, skills training institutes, civil service and private sector job opportunities, business and licence opportunities and in almost all other aspects of daily life.

Despite our hundreds of letters, appeals and pleas to the Malaysian King and Sultans, the Prime Minister, Attorney General, Inspector General of Police, Ministers, Chief Ministers and the latest being our letters to the Prime Minister dated 29.10.2007 and 30.10.2007 and to the Attorney General dated 1.11.2007 the Malaysian authorities are only proceeding with greater ferocity and with impunity with very little regard for the Federal Constitution and laws of Malaysia. So please help us.

CONCLUSION
We fear that this peace loving Indian community of Tamil origin having been pushed to the corner and the persecution getting worse by the day may be forced to into terrorism in a matter of time as what has happened to the Sri Lankan Tamils.

APPEAL
On our part we are committed to a peaceful and lawful struggle and pray and appeal that the Government of the United Kingdom:-
1. Moves an emergency United Nations resolution condemning these state sponsored atrocities and persecutions of Malaysian Indians in Malaysia.
2. Refers Malaysia to the World Court and the International Criminal Court for Crimes against it’s own ethnic minority Indians

Thank You, Yours Faithfully P.Uthayakumar Legal Adviser





Terima Kasih Diatas Perhatian Anda
To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii@yahoo.com
To view more HERE
hereView The Top Rated Video Here

Orang Pokok (Tree Man)


Liza : Ini adalah gambar betul. Dia ini baru berumur 35 tahun . Diserang oleh penyakit misteri. Sehingga kini beliau belum ada penawar bagi penyakitnya itu.




Terima Kasih Diatas Perhatian Anda
To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii@yahoo.com
To view more HERE
hereView The Top Rated Video Here

Pilihanraya Dah Dekat ???


Nampaknya aura pilihanraya 2007 semakin terasa tetapi yang menjadi rahsia bila??? Liza rasa dalam bulan disember ini. Parlimen akan dibubarkan dan SPR pula sibuk dengan tugasnya. Calon dari parti-parti sibuk ke sana-sini. Masa itulah kalau nak minta rasmikan apa-apa pun PASTI mereka datang. Berjiwa rakyat konon !!! Tapi bila dah menang tak nampak langsung.

Tapi yang paling dirisau ialah ada kira-kira 4.6juta rakyat Malaysia yang belum mendaftar sebagai pengundi. Menurut Tan Sri Abdul Rashid Kuala Lumpur , JB dan Pulau Pinang diantara negeri dikesan paling ramai belum mengundi.

Liza : Undi itu RAHSIA. Gunakanlah kuasa anda dengan sebijak-bijaknya!!!


Terima Kasih Diatas Perhatian Anda
To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii@yahoo.com
To view more HERE
hereView The Top Rated Video Here

Ibu Oh Ibu ...


KETIKA BERUSIA SETAHUN, IBU SUAPKAN MAKANAN DAN MANDIKAN KITA. CARA KITA UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADANYA HANYALAH DENGAN MENANGIS SEPANJANG MALAM.

* APABILA BERUSIA 2 TAHUN, IBU MENGAJAR KITA BERMAIN, KITA UCAPKAN TERIMA KASIH DENGAN LARI SAMBIL KETAWA TERKEKEH-KEKEH APABILA DIPANGGIL.

* MENJELANG USIA KITA 3 TAHUN, IBU MENYEDIAKAN MAKANAN DENGAN PENUH RASA KASIH SAYANG, KITA UCAPKAN TERIMA KASIH DENGAN MENUMPAHKAN MAKANAN KE LANTAI.

* KETIKA BERUSIA 4 TAHUN, IBU MEMBELIKAN SEKOTAK PENSEL WARNA, KITA UCAPKAN TERIMA KASIH DENGAN MENCONTENG DINDING.

* BERUSIA 5 TAHUN, IBU MEMBELIKAN SEPASANG PAKAIAN BARU, KITA UCAPKAN TERIMA KASIH DENGAN BERGOLEK-GOLEK DALAM LOPAK KOTOR.

* SETELAH BERUSIA 6 TAHUN, IBU MEMIMPIN TANGAN KITA KE SEKOLAH, KITA UCAPKAN TERIMA KASIH DENGAN MENJERIT : “TAK NAK! TAK NAK!”

* APABILA BERUSIA 7 TAHUN, IBU BELIKAN SEBIJI BOLA. CARA MENGUCAPKAN TERIMA KASIH IALAH KITA PECAHKAN CERMIN TINGKAP JIRAN.

* MENJELANG USIA 8 TAHUN, IBU BELIKAN AISKRIM, KITA UCAPKAN TERIMA KASIH DENGAN MENGOTORKAN PAKAIAN IBU.

* KETIKA BERUSIA 9 TAHUN, IBU MENGHANTAR KE SEKOLAH, KITA UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADANYA DENGAN PONTENG KELAS.

* BERUSIA 10 TAHUN IBU MENGHABISKAN MASA SEHARI SUNTUK MENEMANKAN KITA KE MANA SAJA, KITA UCAPKAN TERIMA KASIH DENGAN TIDAK BERTEGUR SAPA DENGANNYA.

* APABILA BERUSIA 12 TAHUN, IBU MENYURUH MEMBUAT KERJA SEKOLAH, KITA UCAPKAN TERIMA KASIH DENGAN MENONTON TELEVISYEN.

* MENJELANG USIA 13 TAHUN, IBU SURUH PAKAI PAKAIAN YANG MENUTUP AURAT, KITA UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADANYA DENGAN MEMBERITAHU BAHAWA PAKAIAN ITU TIDAK SESUAI ZAMAN SEKARANG.

* KETIKA BERUSIA 14 TAHUN, IBU TERPAKSA MENGIKAT PERUT UNTUK MEMBAYAR WANG PERSEKOLAHAN DAN ASRAMA, KITA UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADANYA DENGAN TIDAK MENULIS SEPUCUK SURAT PUN.

* BERUSIA 15 TAHUN, IBU PULANG DARIPADA KERJA DAN RINDUKAN PELUKAN DAN CIUMAN, KITA UCAPKAN TERIMA KASIH DENGAN MENGUNCI PINTU BILIK.

* MENJELANG USIA 18 TAHUN, IBU MENANGIS GEMBIRA APABILA MENDAPAT TAHU KITA DITERIMA MASUK KE IPTA, KITA UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADANYA DENGAN BERSUKA RIA BERSAMA KAWAN-KAWAN.

* KETIKA BERUSIA 19 TAHUN, IBU BERSUSAH PAYAH MEMBAYAR YURAN PENGAJIAN, MENGHANTAR KE KAMPUS DAN MENGHERET BEG BESAR KE ASRAMA, KITA HANYA UCAPKAN SELAMAT JALAN PADA IBU DI LUAR ASRAMA KERANA MALU DENGAN KAWAN-KAWAN.

* BERUSIA 20 TAHUN, IBU BERTANYA SAMA ADA KITA ADA TEMAN ISTEMEWA, KITA KATA, “…ITU BUKAN URUSAN IBU.”

* SETELAH BERUSIA 21 TAHUN, IBU CUBA MEMBERIKAN PANDANGAN MENGENAI KERJAYA, KITA KATA, “SAYA TAK MAHU JADI SEPERTI IBU.”

* APABILA BERUSIA 22-23 TAHUN, IBU MEMBELIKAN PERABOT UNTUK RUMAH BUJANG KITA. DI BELAKANG IBU KITA KATAKAN PADA KAWAN-KAWAN….”PERABOT PILIHAN IBU AKU TAK CANTIK, TAK BERKENAN AKUUU!”

* MENJELANG USIA 24 TAHUN, IBU BERTEMU DENGAN BAKAL MENANTUNYA DAN BERTANYAKAN MENGENAI RANCANGAN MASA DEPAN, KITA MENJELING DAN MERUNGUT, “IBUUU, TOOOOOLONGLAHHH….”

* KETIKA BERUSIA 25 TAHUN, IBU BERSUSAH PAYAH MENANGGUNG PERBELANJAAN MAJLIS PERKAHWINAN KITA. IBU MENANGIS DAN MEMBERITAHU BETAPA DIA SANGAT SAYANGKAN KITA TAPI KITA UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADANYA DENGAN BERPINDAH JAUH.

* PADA USIA 30 TAHUN, IBU MENELEFON MEMBERI NASIHAT DAN PETUA MENGENAI PENJAGAAN BAYI, KITA DENGAN MEGAH BERKATA, “…ITU DULU, SEKARANG ZAMAN MODEN.”

* KETIKA BERUSIA 40 TAHUN, IBU MENELEFON MENGINGATKAN MENGENAI KENDURI-KENDARA DI KAMPUNG, KITA BERKATA, “KAMI SIBUK, TAK ADA MASA NAK DATANG.”

* APABILA BERUSIA 50 TAHUN, IBU JATUH SAKIT DAN MEMINTA KITA MENJAGANYA, KITA BERCERITA MENGENAI KESIBUKAN DAN KISAH-KISAH IBU BAPA YANG MENJADI BEBAN KEPADA ANAK-ANAK.

* DAN KEMUDIAN SUATI HARI, KITA MENDAPAT BERITA IBU MENINGGAL! KHABAR ITU BAGAIKAN PETIR! DALAM LELEHAN AIR MATA, BARULAH SEGALA PERBUATAN KITA TERHADAP IBU MENERPA SATU PERSATU.

JIKA IBU MASIH ADA, SAYANGI DIA. JIKA TELAH MENINGGAL,INGATLAH KASIH DAN SAYANGNYA. SAYANGILAH IBU KERANA KITA SEMUA HANYA ADA SEORANG IBU KANDUNG.




Terima Kasih Diatas Perhatian Anda
To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii@yahoo.com
To view more HERE
hereView The Top Rated Video Here

Penyapu Lambang SIAL & MEMALUKAN ??


Baru-baru ini ..liza dikejutkan oleh penyampaian penyapu kepada PBT yang tak memuaskan prestasinya. Pada Liza sebagai anak sejati Negeri Selangor ... liza menyokong tindakan dato khir toyo. Biar mereka ada pendorong untuk mencapai sasaran kutipan. Kalau dulu penyapu dianggap sial, dan memalukan tetapi kini telah bertukar menjadi pendorong.

Bersama-sama ini Liza sertakan video clips penyampian `hadiah istimewa'








PBT Selangor gagal capai mutu diberi penyapu

Mohamad Khir Toyo menyerahkan penyapu kepada wakil Majlis Daerah Hulu Selangor pada majlis anugerah Bulan Kualiti 2007 di Shah Alam, semalam.

SHAH ALAM 12 Nov. – Pada bulan Januari lalu, Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo meminta pihak berkuasa tempatan (PBT) dan pejabat tanah dan daerah (pbt) di negeri itu berusaha membaiki prestasi masing-masing.

Beliau memberi amaran mana-mana PBT dan PTD yang gagal berkhidmat dengan baik termasuk mengutip cukai akan dihadiahkan penyapu sebagai tanda simbolik untuk mereka membuat ‘pembersihan pejabat’ bagi meningkatkan kualiti perkhidmatan.

Ketika itu banyak pihak menganggap amaran beliau hanya sebagai sesuatu yang melucukan.

Hari ini, pada majlis Anugerah Khas Prestasi Kutipan Hasil Negeri Selangor 2006 yang diadakan di Shah Alam, Mohamad Khir mengotakan janjinya untuk menghadiahkan ‘penyapu’ kepada Yang Dipertua PBT dan ketua jabatan yang gagal menunjukkan prestasi cemerlang.

Penerima pertama ‘penyapu’ itu ialah Pejabat Daerah dan Tanah (PDT) Hulu Selangor serta Majlis Daerah Hulu Selangor (MDHS).

Mohamad Khir berkata, pemberian penyapu itu bukan untuk menjatuhkan maruah tetapi bagi membersihkan sikap buruk dan amalan negatif PBT dan jabatan yang tidak mencapai tahap maksimum kualiti perkhidmatan yang telah ditetapkan.

Bagi jabatan yang cemerlang dan mencapai sasaran, kakitangannya diberi insentif seperti lawatan ke luar negara, katanya
.

-utusan-




Liza : Terima penyapu tau pulak aib, jatuh maruah & malu..kalau ambil rasuah , salahguna kuasa tak pulak rasa begitu


Terima Kasih Diatas Perhatian Anda
To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii@yahoo.com
To view more HERE
Click hereView The Top Rated Video Here

Persidangan Agung Umno 2007



Hari ini adalah hari akhir Persidangan Agung Umno 2007 5-9 November 2007 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC). Banyak yang liza telah dengar ada teguran, gelak, pujian, pantun dan sebagainya. Seramai 2500 perwakilan dan 190 bahagian telah turut serta dalam persidangan kali ini. Liza berharap persidangan kali ini para pemimpin UMNO lebih serius untuk memajukan kaum melayu dan disamping menjaga keharmonian dengan kaum-kaum yang lain.

Seperti yang kita semua sedia maklum sehingga sekarang lebih kurang 18% daripada ekonomi negara dipegang oleh orang Melayu. Alhamdulliah kita masih bernasib baik kerana kita masih menguasai politik.Insallah kalau kita sentiasa ingin berubah, berusaha dan berpegang teguh kepada Islam, kita kita tidak akan menjadi pelarian dalam negara sendiri.

Untuk melihat gambar persidangan tersebut sila klik disini



Liza : Betul ker Tak kan Melayu Hilang DiDunia??
Komen : Kenapa banyak sangat gelak ??? macam tak serius jer nak bersidang ??

Terima Kasih Diatas Perhatian Anda
To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii@yahoo.com
To view more HERE
Click hereView The Top Rated Video Here

Langit Putrajaya 18 Ogos 2007





Ini adalah email yang liza dapat dari kawan ...

Assalamualaikum..

Hari tu, malam 18hb Ogos 2007, sempena Pertandingan Bunga Api Antarabangsa Putrajaya, aku ada shoots dalam 26 frame gambar.

Masa shoots yang ke 13, aku perasan akan pembentukan awan2 kumulus nipis sedang berarak di langit.. kemungkinan dihembus oleh angin sepoi2 bahasa di atas langit tu. Tapi, bila aku perhatikan betul2 ke dalam skrin LCD digital kamera aku, aku terperasan bahawa, awan2 yang berarak tersebut seolah-olah sedang membentuk satu corak yang sangat 'familiar'.. bila aku amat-amati, aku suspek.. awan2 tersebut sedang membentuk sebuah kalimah..

Tanpa berlengah, aku terus membetulkan keadaan kamera dan tripod aku. Seterusnya, aku ambik satu lagi shoot (frame ke 14). Kemudian setelah aku check balik gambar tu, aku decide utk ambik satu lagi shoot iaitu shoot yang ketiga (frame ke 15).. dan kali ni, bila aku tengok ke skrin LCD digital kamera aku.. gambar tu memang yang terbaik dari segi komposisinya... sequal bagi ketiga2 frame tersebut ialah selang seminit, maksudnya gambar2 di ambil pada pukul 8.57 pm, 8.58 pm dan 8.59 pm...

Aku dah cuba utk share perkara ni dengan Utusan dan Berita Harian, masa on the way ke lecture aku semalam.. tapi hari nie (20hb August 2007) nampaknya tak keluar pun.. tak kisahlah tu.. cuma aku rasa elok juga kalau aku boleh share gambar2 ni dengan korang... kerana pada pendapat aku, awan yang berarak itu telah membentuk kalimah 'Allah' dalam tulisan Arab..

Sesuai dgn pertunjukan bunga api tersebut, mungkin Allah hendakkan kita semua bersyukur ke atas nikmat-nikmat-Nya..

Kepada sesiapa yang tak nampak tu, anggaplah perkara ni sebagai satu kebetulan sahaja..




Liza : Rugi tak pergi pertunjukan Bunga Api !!!...Maha suci Allah

Terima Kasih Diatas Perhatian Anda
To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii@yahoo.com
To view more HERE
Click hereView The Top Rated Video Here

Kisah Empat Isteri ..


Suatu ketika, ada seorang pedagang kaya yang mempunyai empat orang isteri.Dia mencintai isteri yang keempat dan memberikan harta dan kesenangan yang banyak. Sebab, isteri keempat adalah yang tercantik di antara kesemua isterinya.Maka, tidak hairan lelaki ini sering memberikan yang terbaik untuk isteri keempatnya itu.

Pedagang itu juga mencintai isterinya yang ketiga. Dia sangat bangga dengan isterinya ini, dan sering berusaha untuk memperkenalkan isteri ketiganya ini kepada semua temannya. Namun dia juga selalu bimbang kalau-kalau isterinya ini akan lari dengan lelaki yang lain.

Begitu juga dengan isterinya yang kedua. Dia juga sangat menyukainya. Dia adalah seorang isteri yang sabar dan penuh pengertian. Bila-bila masa pun apabila pedagang ini mendapat masalah, dia selalu meminta pandangan isterinya yang kedua ini. dialah tempat bergantung. Dia selalu menolong dan mendampingi suaminya melalui mas! a-masa yang sulit.

Sama halnya dengan isterinya yang pertama. Dia adalah pasangan yang sangat setia. Dia sering membawa kebaikan bagi kehidupan keluarga ini. Dialah yang merawat dan mengatur semua kekayaan dan usaha si suami. Akan tetapi si pedangang tidak begitu mencintainya. Walaupun isteri pertamanya ini begitu sayang kepadanya namun, pedagang ini tidak begitu memperdulikannya.

Suatu ketika, si pedagang sakit. Kemudian dia menyedari mungkin masa untuknya hidup tinggal tidak lama lagi. Dia mula merenungi semua kehidupanindahnya, dan berkata dalam hati, "Saat ini, aku punya empat orang isteri. Namun, apabila aku meninggal, aku akan sendiri. Betapa menyedihkan jika aku harus hidup sendiri."

Lalu dia meminta semua isterinya datang dan kemudian mulai bertanya pada isteri keempatnya, "Kaulah yang paling kucintai, kuberikan kau gaun dan perhiasan yang indah. Nah sekarang, aku akan mati, mahukah kau mendampingiku dan menemaniku?" Isteri keempatnya terdiam. "Tentu ! saja tidak!" jawab isterinya yang keempat, dan pergi begitu sahaja tanpa berkata-kata lagi. Jawapan itu sangat menyakitkan hati seakan-akan ada pisau yang terhunus dan menghiris-hiris hatinya.

Pedagang yang sedih itu lalu bertanya kepada isteri ketiganya, "Aku pun mencintaimu sepenuh hati, dan saat ini, hidupku akan berakhir. Mahukah kau ikut denganku, dan menemani akhir hayatku?". Isteri ketiganya menjawab, "Hidup begitu indah di sini. Aku akan menikah lagi jika kau mati". Pedagang begitu terpukul dengan jawapan isteri ketiganya itu.

Lalu, dia bertanya kepada isteri keduanya, "Aku selalu berpaling padamu setiap kali mendapat masalah. Dan kau selalu mahu membantuku. Kini, aku perlu sekali pertolonganmu. Kalau aku mati, mahukah kau ikut dan mendampingiku?" Si isteri kedua menjawab perlahan, "Maafkan aku...aku tak mampu menolongmu kali ini. Aku hanya boleh menghantarmu ke liang kubur saja. Nanti, akan kubuatkan makam yang indah buatmu."

Jawapan itu seperti kil! at yang menyambar. Si pedagang kini berasa Putus asa. Tiba-tiba terdengar satu suara, "Aku akan tinggal denganmu. Aku akan ikut ke manapun kau pergi. Aku, tak akan meninggalkanmu, aku akan setia bersamamu." Si pedagang lalu menoleh ke arah suara itu dan mendapati isteri pertamanya yang berkata begitu. Isteri pertamanya tampak begitu kurus. Badannya seperti orang yang kelaparan. Berasa menyesal, si pedagang Lalu berguman, "Kalau saja aku mampu melayanmu lebih baik pada saat aku mampu, tak akan kubiarkan kau seperti ini isteriku."

Teman, sesungguhnya kita punya empat orang isteri dalam hidup ini;

ISTERI KEEMPAT adalah tubuh kita. Seberapa banyak waktu dan belanja yang kita keluarkan untuk tubuh kita supaya tampak indah dan gagah, semuanya akan hilang. Ia akan pergi segera apabila kita meninggal. Tak ada keindahan dan kegagahan yang tersisa saat kita menghadapNYA.

ISTERI KETIGA adalah status sosial dan kekayaan kita. Saat kita meninggal, semuanya akan pergi kepada! yang lain. Mereka akan berpindah dan melupakan kita yang pernah memilikinya.

ISTERI KEDUA pula adalah kerabat dan teman-teman. Seberapa pun dekat hubungan kita dengan mereka, mereka tak akan mampu bersama kita selamanya.Hanya sampai kuburla mereka akan menemani kita.

DAN SESUNGGUHNYA ISTERI PERTAMA adalah jiwa dan amal kita. Mungkin kita sering mengabaikan dan melupakannya demi kekayaan dan kesenangan peribadi.Namun, sebenarnya, hanya jiwa dan amal kita sajalah yang mampu untuk Terus setia dan mendampingi kemanapun kita melangkah.
Hanya amal yang mampu menolong kita diakhirat kelak.

Jadi, selagi mampu, perlakukanlah jiwa dan amal kita dengan bijak. Jangan sampai kita menyesal kemudian hari!...

Liza : Tidak rela bermadu

Terima Kasih Diatas Perhatian Anda
To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii@yahoo.com
To view more HERE
Click hereView The Top Rated Video Here

KWSP Dah Kering RM ??


Mulai 1 Februari tahun depan, 11.4 juta pencarum Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) perlu mempunyai simpanan asas yang ditentukan mengikut umur masing-masing.

Ketua Pegawai Eksekutif KWSP, Datuk Azlan Zainol berkata, simpanan asas tersebut merupakan jumlah simpanan yang terdapat di dalam Akaun 1 setiap pencarum.

Beliau berkata, tujuan konsep itu diperkenalkan bagi membolehkan pencarum mempunyai simpanan minimum RM120,000 sebaik sahaja mereka mencapai umur persaraan 55 tahun.

‘‘Berdasarkan jangkaan, jumlah ini dapat menampung bayaran bulanan kepada pencarum sebanyak RM500 bagi tempoh 20 tahun iaitu bermula dari usia bersara pencarum hingga umur mereka mencecah 75 tahun.

‘‘Selain itu penetapan simpanan asas ini juga akan dijadikan panduan kepada kita untuk memastikan simpanan KWSP tidak boleh dikeluarkan sehingga pencarum berusia 55 tahun kecuali untuk tujuan tertentu,’’ katanya

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar bagi mengumumkan pelaksanaan inisiatif strategik yang berkonsepkan ‘bukan hanya simpanan’ dalam usaha meningkatkan simpanan pencarum.

Pelaksanaan simpanan asas bagi setiap pencarum itu merupakan salah satu perkara yang terkandung di dalam inisiatif tersebut.

Bagaimanapun semua skim pengeluaran KWSP yang ada sekarang termasuk pembiayaan perumahan, pendidikan dan penyakit kritikal tidak berubah dengan pelaksanaan inisiatif strategik itu.

Azlan berkata, semua pengeluaran akan bergantung kepada jumlah simpanan asas yang telah ditetapkan mengikut umur pencarum.

‘‘Bagi yang berumur 25 tahun, simpanan asasnya adalah sebanyak RM9,000, umur 30 tahun (RM18,000), umur 35 tahun (RM29,000) dan umur 40 tahun (RM44,000).

‘‘Bagi mereka yang berumur 45 tahun, simpanan asasnya ialah (RM64,000), umur 50 tahun (RM90,000) dan umur 55 tahun (RM120,000),’’ jelasnya sambil menambah kuantum simpanan asas akan dikaji setiap lima tahun.

Sehubungan itu beliau berkata, mereka yang mempunyai lebihan daripada simpanan asas masing-masing sahaja dibenarkan mengeluarkan caruman mereka untuk tujuan pelaburan.

‘‘Sebagai contoh seorang pencarum berusia 25 tahun dan jumlah simpanan asasnya adalah lebih RM9,000, katakanlah RM12,000. Lebihan RM3,000 itu boleh dikeluarkan untuk dilaburkan dalam produk dan institusi yang diluluskan.

‘‘Berbanding skim pelaburan sedia ada sebenarnya konsep yang diperkenalkan ini menggalakkan pencarum melabur pada usia muda,’’ ujarnya.

Dalam pada itu beliau berkata, penetapan simpanan asas juga akan digunakan untuk menentukan sama ada pencarum layak mengeluarkan simpanan pada usia 50 tahun atau sebaliknya.

Beliau berkata, perubahan mengeluarkan simpanan pada usia 50 tahun itu akan dilaksanakan sepenuhnya pada 1 Januari 2013.

‘‘Mulai tahun tersebut hanya ahli yang mempunyai simpanan asas lebih RM90,000 dalam Akaun 1 sahaja dibenarkan mengeluarkan semua simpanan dalam Akaun 2.

‘‘Berbanding sekarang, ahli boleh mengeluarkan satu pertiga simpanan dari Akaun 2 sebaik sahaja mereka mencapai umur 50 tahun tanpa mengira jumlah keseluruhan wang yang terdapat dalam akaun KWSP masing-masing,’’ katanya.

Sumber : Utusan Malaysia 22 Oktober 2007


Komen liza,

Ini adalah peraturan yang tidak munasabah terutama pencarum KWSP yang berpendapatan rendah kerana Akaun 1 mereka tidak melebihi RM90,000 mereka pasti tidak berpeluang untuk mengeluarkan pada umur 50 tahun.

Peraturan baru yang akan dikuatkuasakan pada 1 Febuari 2008 itu mengambarkan KWSP cuba menghadkan pengeluaran wang pencarum dan juga menunjukkan KWSP telah `kering' wang.

Pada pendapat Liza, sebarang peraturan pengeluaran wang haruslah mendapat persetujuan dari semua pihak termasuk pencarum dan bukan dari KWSP semata-mata kerana wang yang diuruskan KWSP adalah wang pencarum bukannya wang KWSP.

Liza : Akan keluarkan wang sebelum 1 Febuari 2008

Terima Kasih Diatas Perhatian Anda
To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii@yahoo.com
To view more HERE
hereView The Top Rated Video Here

Selamat Menyambut Adil Fitri 2007



Liza : Ikhlas dari hati yang tulus


Terima Kasih Diatas Perhatian Anda
To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii@yahoo.com
To view more HERE
hereView The Top Rated Video Here

Bubur Tepung - Juadah berbuka Puasa


Ini favourite masakan liza.. bubur tepung.Kalau nak buat untuk buka puasa pun boleh. Nak buat senang sahaja. Kepada sesiapa yang mencuba sila ikuti resepi di bawah ini,


Bahan-Bahan

1/2 kilo tepong gandum
1 biji santan
sedikit sagu
secubit garam
gula putih atau gula merah
2 helai daun pandan

Cara Memasak

1) Tenggek kan air (suku) dalam periuk.
2) Bancuh tepung gandum air dan sedikit kapur makan. (macam buat jempot2) tu lah. Cubit kecil - kecil dan masukkan dalam air yang telah menggelak tadi. Nak tahu tepong tu dah masak atau tidak tepong akan timbul sendiri. Api sederhana kuat. Sentiasa kacau kalau tak nanti tepung melekat di dasar periuk
3) Masukkan santan ,gula merah (tak ada gula merah, gula putih pun boleh) dan sedikit garam secukup rasa dan kacau dengan pelahan.
4) Akhir sekali masukkan sagu yang telah direndam dan daun pandan.
5) Bila sudah mengelegak tutup api

Liza : Ermm sedapnya !!!Rasa nak buat petang inilah. Masa kat jepun liza pernah lihat orang jepun pun buat cara yang sama cuma bezanya tak guna santan dan gula tapi masuk sayur makan dengan nasi.


Terima Kasih Diatas Perhatian Anda
To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii@yahoo.com
To view more HERE
hereView The Top Rated Video Here

Pantun Adil Fitri (Versi JAWA)


Nyimpan jenang nang jero tin
Ngesok arek digowo mareng suro
Keluputan kulo lahir batin
Salah silap njlok dingapuro


Bocah cilik mangan sego
Sego dipangan karo gulo
Wes suwi orak ngomong Jowo
Dino royo njalok ngapuro


Mangan kupat karo serunding
Meneh enak sambel ditotoli
Emboh kapan nek arek runding
Reroyo kito tahun iki?


Ngodok kupat nang ngisor ondo
Godong'e nipah digawe atep
Salah silapku njalok ngapuro
Ketemu meneng taun ngarep


Royo-royo coti sekolah
Mangan sego lawuh'e iwak patin
Keluputan kulo seng kanah-kanah
Njalok dingapuro lahir batin....


Godok ketupat nang ngisor ondo
Godonge palas digawe atep
Salah silapku njalok ngapuro
Ketemu meneng nang taun ngarep


Buko poso lawuh'e gereh
Njegor sunge dicaplok boyo
Keluputanku sing akeh-akeh
Kito 0 - 0 lah yo

Liza : He he iso omong jawo ??

Terima Kasih Diatas Perhatian Anda
To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii@yahoo.com
To view more HERE
hereView The Top Rated Video Here

Lagu Raya Evergreen Untuk Anda..

Tinggal 10 hari lagi umat islam bakal menyambut hari raya. Liza ingin mengucapkan ,

Selamat Menyambut Hari Raya kepada pengunjung setia blog liza ini dan mohon Maaf Zahir & Batin kalau ada liza tersilap selama mengendalikan blog ini. Bersama-sama ini liza sertakan lagu raya favourite liza...



Liza : Raya nanti jemputlah datang ke rumah..

Terima Kasih Diatas Perhatian Anda
To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii@yahoo.com
To view more HERE
hereView The Top Rated Video Here

Seronok Bermain Mercun ??


Assalamualaikum semua apa kabar ?? Liza nak cerita sikit mengenai mercun dan bunga api kat kampung . Sekarang nie tiap-tiap malam ada jer bunyi mercun berdentum-dentum... itu tak termasuk bunyi meriam buluh. Kalau malam raya nanti sure lagi hebat.

Seronok memangla seronok tapi banyak bahayanya juga. Agaknya mereka itu tak serik-serik dengan kes kecederaan akibat bermain mercun dan meriam buluh. Tindakan kerajaan yang mengharamkan permainan mercun amat tepat sekali.

Liza pun hairan juga manalah diorang dapat bekalan yer ??. Masa liza zaman kanak-kanak dulu memang suka sangat main mercun ini. Ayah dan ibu memang marah sangat kalau dapat tahu anak - anak nya bermain mercun . Mereka kata buat apa bakar duit dan lagi itu bukan budaya kita. Tapi maklumlah mana nak dengar .. kanak-kanaklah katakan. Kekadang ikut abang-abang cari buluh nak buat meriam buluh nak main malam raya. Memang best gila. Abang liza yang sulung memang `pakar meriam' dikampung dululah. Dan yang paling liza tidak dapat lupakan ialah bila kening abang liza `hangus' kerana terkena penangan meriam buluh.

Tetapi sekarang tak lagi..Liza pun dah besar malulah rasa nyer nak main mercun dan main meriam buluh.

Oklah dibawah ini liza ada sertakan video klip. Hope you all enjoy yer !




Ini ada KESAN BURUK bahan kimia dalam MERCUN


Bahan letupan sering digunakan dalam peperangan. Seni pembuatan bahan letupan dan mercun yang dikenali sebagai piroteknik dipelopori oleh China semenjak abad ke-13.

Kemudiannnya, ia tersebar ke negara-negara lain seperti Amerika Syarikat, Eropah, Rusia dan Jepun. Permainan mercun menjadi tradisi bagi sesetengah negara. Amerika Syarikat, contohnya, meraikan Hari Kemerdekaan dengan permainan mercun secara besar-besaran. Jerman pula hanya membenarkan permainan mercun mercun semasa sambutan tahun baru.

Budaya ini kemudian menular ke Malaysia terutama di kalangan masyarakat Melayu dan Cina yang dimainkan antaranya semasa Tahun Baru Cina, malam tujuh likur, Hari Raya dan acara perkahwinan.

Perlu diingat, dalam bersuka ria, mercun juga sering membawa bencana akibat kecuaian. Kes-kes tersebut selalu terjadi kepada kanak-kanak serta remaja.

Kejadian paling buruk di negara ini ialah letupan di kilang mercun di Sungai Buloh, Selangor yang mengorbankan banyak nyawa.

Pengendalian bahan letupan mempunyai risiko yang tinggi. Ramai tidak memahami cara pembuatan mercun serta bahan-bahan kimia yang terkandung di dalamnya. Membuat mercun sendiri pastinya lebih berbahaya. Percampuran bahan-bahan kimia dengan alat-alat yang direka sendiri (seperti batang paip) boleh mengakibatkan letupan.

Orang ramai, khasnya ibubapa harus prihatin dalam masalah ini kerana bahan kimia yang digunakan dalam pembuatan mercun boleh mengakibatkan keracunan jika termakan atau terhidu.

Kalium nitrat, strontium nitrat, kuprum oksida, karbon perklorat, barium klorat, potasium perklorat, sulfur, serbuk aluminium dan arsenik adalah antara bahan kimia dalam mercun yang boleh menjejaskan kesihatan.

Tujuan penggunaan pelbagai bahan ini adalah untuk memberi fungsi yang berlainan seperti membekalkan oksigen dan karbon, kesan bunyi dan warna. Tindakan kimia dalam mercun akan menghasilkan banyak asap hasil daripada bahan kimia beracun dan boleh membahayakan kesihatan.

Bahan campuran klorat dan perklorat berbahaya kerana mudah terbakar. Klorat adalah ejen pengoksidan yang kuat dan boleh menjadi toksik jika terhidu atau termakan. Pendedahan kepadanya boleh menyebabkan hemolisis iaitu pemusnahan sel darah merah dengan pembentukan metemoglobin. Ia juga membahayakan buah pinggang. Terdedah kepadanya boleh menyebabkan muntah dan kesakitan pada perut.

Sebatian barium menyebabkan keracunan dengan menunjukkan tanda-tanda seperti muntah, sakit pada bahagian perut, cirit-birit berdarah, kesesakan nafas, sawan, koma atau mati akibat kegagalan jantung atau pernafasan.

Jika tersedut, ia boleh menyebabkan penyakit paru-paru, lumpuh otot-otot, darah tinggi dan kekurangan zat kalium dalam tubuh.

Sebatian nitrat pula menyebabkan hakisan pada tisu-tisu kulit serta pelbagai penyakit-paru-paru. Bahan nitrat mudah memasuki tubuh melalui kulit terutamanya jika kulit mengalami kecederaan akibat terbakar.

Pendedahan kronik (lama) melebihi 5mg/kg/hari perlu dielakkan. Kajian menunjukkan mereka yang mengalami luka akibat kebakaran boleh menghadapi masalah gangguan darah yang teruk selepas terdedah kepada semburan kimia yang mengandungi nitrat.

Keracunan nitrat berkaitan dengan pengsan, pening, keletihan, sesak nafas, mual, muntah, tekanan darah rendah dan sakit kepala.

Sulfur boleh memasuki tubuh melalui pernafasan. Keracunan sulfur boleh menyebabkan rengsa kulit, mata, paru-paru dan saluran perut. Kesan-kesan lain ialah sesak nafas, batuk, rasa terbakar dan sakit dada. Bahaya bahan kimia yang lain dalam mercun ditunjukkan dalam Jadual 1.

Jadual 1. Lain-lain Bahan Kimia dalam Mercun dan Bahayanya kepada Kesihatan
Bahan KimiaPendedahanTanda-tanda dan Simptom
Campuran karbonhidu dan penyerapan melalui kulitrengsa kulit, kerosakan hati dan buah pinggang, sistem jantung dan darah
Kuprum oksidahidurengsa saluran pernafasan, demam `asap logam', selesema, rengsa kulit
Asid pikrikhidu dan penyerapan melalui kulitgatal kulit, kerosakan hati dan buah pinggang
Strontiumtermakanmuntah, sakit perut, najis berdarah, gangguan darah

Orang ramai harus sedar kos mengubati mereka yang cedera dan keracunan akibat mercun boleh menelan belanja hingga beribu ringgit.

Biasanya mangsa akan mengalami kecederaan yang teruk seperti buta, kehilangan jari, kebakaran pada tubuh dan mungkin mengalami gangguan jangka panjang akibat pendedahan kepada bahan kimia beracun tanpa disedari.

Bencana mercun tidak boleh dipandang ringan dan jauhilah mercun.

Sumber : Pusat Racun USM

Liza : Main bunga api bintang (cap kucing) dan POP-POP jer !! . Temankan anak-anak bermain
jer.

Terima Kasih Diatas Perhatian Anda
To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii@yahoo.com
To view more HERE
hereView The Top Rated Video Here

Jom Sembang


Related Posts with Thumbnails

Fav.Blog List

Labels

islam allah petua dapur cute pantun Malaysia Siti Nurhaliza amah indonesia baby info kesihatan peniaga pilihanraya wanita AYAM Bawang Putih Bunga api Datuk Khalid Mohamad Jiwa HINDARF Hari malaysia 16 September 2010 Indonesia Internet Marketing Izrail Jadual berbuka dan imsak 2011 Khair Malam Pak Lah Pas Selamat Hari Raya Umno adiladha airmata alquran bendera malaysia bush cinta gempa bumi haram kambing kerajaan kreatif malaikat matrix maut pantun lawak pelajar sekolah penipuan penyakit pramlee putrajaya rahsia randomizer rogol rosma sexy tazkirah thailand 12 Kesilapan Muslim di Bulan Ramadhan AF Abby Abadi Adil Fitri Ahmad Kamil Abdul Karim Air Liur Penyembuh Luka Air Panas Ajaran Sesat Amani Ambiga Animal Anugerah Bintang Popular Berita Harian Anwar Ibrahim Artis Asal Nama Gua Musang Assalamualaikum BERBAKTI Bagan Lalang Bahasa Melayu Bajet Oh Bajet Bangladesh Berhati-hati Bila Hendak ke Tandas Berkelah Bersih Bertha Hertogh Ber”couple” Bestnya Malam Pertama Kita Bilik Tidur Birthday Cake Boss dan saya CARI DUIT RAYA CERITA CHINESE NEW YEAR CUEPACS Cerai Cium Conjuntivitis Creative DOA anda TIDAK diterima Allah Dadah Datuk Dr. Zainal Abidin Ahmad Datuk G. Palanivel Deanna Yusof ERA ICT Election Electric vehicles Empat Isteri English Facebook Flower and garden festival 2010 Free SMS Free opportunity Fummo GURU PEMBINA NEGARA BANGSA Gadis Urut Seks Gaza HATI-HATI Fogging PENIPUAN HIKMAH HO Hadiah Happy Chinese New Year Happy New Year Hari Raya Haji Hari Raya Qurban Harmony Hartanah Lelong Hati Batu Heart Hendon Herald Catholic guna ALLAH Idul Adha Iklan Percuma Islamophobia Israel Jangan Putus Asa Jeanne Abdullah Juara Saman Jumaat KEPADA KEDUA IBUBAPA Kabinet Malaysia 2008 Kalau Kamaruddin Shamsudin Kanser serviks Kanta Sentuh Karpal Sigh kutuk Datuk Anuar Ibrahim Keadilan Kebebasan Kehidupan Ketua Menteri Kerajaan DAP Pulau Pinang Kisa Pengunting Rambut Kisah Seorang Janda Gersang Kisah dibilik Mayat Kuala Lumpur Ladang Gadong Lawak Sang Siput Lim Guan Eng Lucutkan Kerakyatan Namwee MUMMY Ma'al hijrah 1430 Malam Lailatulqadar Mat Rempit Yang ~Lalok~ Maulidur Rasul Mendidik Anak Mercun Merdeka Merry Christmas Misteri Batu Hajar Aswad Mynmar Natrah Ning Baizura Noorhisham Mohammad Nora Danish Dan Rizal Ashram Ramli Nori Abdullah Norman Hakim OMAR SHARIFF LAYTON DAYTON Pahang Palestin Penerang Hati Pengertian Seorang Kawan Pengguna Penyakit Kayap Perhimpuan Perhimpunan Pernahkan Anda Melihat Kanak-Kanak Ini Perniagaan Perompak Silap Teknik Putrajaya Floria 2010 RM20SEGERA Rais Yatim Ramadan Ramadhan2011 Rebet Kereta Dapat Hari Sabtu Salam Aidil Adha 2009 Secret Of Longevity Selamat Bertunang Erra Fazira Dan Tengku Emran Selamat Hari Guru Selamat Hari Ibu Selamat Menyambut Hari Raya AdilFitri 2009 Selamat Menyambut Hari Wanita 2007 Selamat Menyambut Ramadan Al Mubarak 2008 Selamat Tinggal Ramadhan Selebriti Berbibir Paling Seksi Selsema Burung Sepang Shabery Cheek Shampoo Pembunuh Sharifah Armani Singapura Slash My Search Stadium Bukit Jalil Surat Berhenti Kerja Swisscash Syaitan Syaitan Dan Hidung Takut Allah Tamak Tanjong Sepat Tebing Barat Teka - Teki Teka teki Teknik Penguat Cinta Anda Teras Budget 2008 Terengganu dapat wang royalti minyak Tip Zaman Gawat Tips How To Choose Your Hotel Toilet Tsunami Ustazah Mashitah Vehicle Theft Warna Wayar Besi Tumbuh Dari Kulit World Yahudi acha septriasa advice affiliates air kosong al-Quran alfatihah america anak anak manusia asm asr ayah ayam dinding babi 100 juta baby panda bahasa arab bangkai bank banting bas express batuk bayi bazzar beras bercium berita artis bersahabat bike helmet botak buang bayi bubur tepung bukit gantang bumi kenyalang bunga burung car cat cikgu coca-cola coke contact lens cucu cuti-cuti dato khir toyo derma dragon dance dunia duta e-InvestPro e-book eaindex earthquake eksekutif el nino email evergreen fakta kesihatan fashion fukusima funny photos gadis gadis sunti kemaruk seks gambar kemalangan ngeri diKilometer 223 Lebuh Raya Utara-Selatan dekat Pedas genetik george bush gerhana bulan global gtp gula batu gulai ikan hitam holland vs spain hotel iblis iklan sensitif iman iman ghazali ina naim kahwin ina naim nikah ina naim wedding inbox iraq irwansyah istilah jabatan pertanian jantina japan jawa jepun jinlicapital jutawan kad kakitangan kapal kapal terbang kari kambing kasut kekal lama kemalangan kemalangan ngeri 10.10.2010 keputusan pilihanraya ke 12 kerbau kerugian khai khalid Ibarhim khamr khidmat seks kisah Penjual kuih kisah benar kitaran hidupku konspirasi jatuh anwar kswp kucing kuih tradisional labu labi lagu raya lapat lawak india lawak polis lelaki live long loas loji nuklear love love is cinta makyah malaysia panas mandi manusia mata kucing mengundi menjahit mewah mini car minyak masak minyak zaitun miyagi nail art design nature neraka.lelaki obama online online investment orang melayu orang paling sibuk orang pokok organ osama bin laden osama bin laden mati pagi pameran panda parking parlimen parlimen ulu selangor pasar pbt pekerja-pekerja pemanasan pembedahan pendengaran penyapu perangkap perhimpunan bersih 2.0 persidangan pesakit mental petang petua menghilangkan kelemumur petua mengurangkan rambut gugur petua putih gigi petua rambut piala AAF SUZUKI CUP 2010 pilihanraya kuala terengganu pmr pnb politik terengganu polling april 16 pondan prabang presiden amerika puasa pulasan pusat penjagaan sakit mental putih pwtc ramadan201 rambutan rawatan pesakit mental redcarpet robot ryan sakit mata merah sambutan kemerdekaan kali ke 54 sampul surat santa claus sarawak sarawak election sarawak state election 2011 sayang sekolah selamat hari Wanita 2010 selamat menyambut ramadhan 2011 selangor.fm selesema selsema seludup senarai nama yang meninggal seranggan share pic skala richter small car sms solat spr statistik pesakit mental strawberry suami susilawati lawiya swedenfund tahun baru cina takbir tangan taugeh tegur kena tembak.senapang gajah tidur tidur sekejap tidur tengahari tip beli makanan dibazar ramadan to make money online total lunar traffic light treeman tsunami strike japan tv3 ultraman ustaz wang besar wanita perokok weight loss wheel of fortune winlifund yarcht