Tuesday, October 30, 2007





Ini adalah email yang liza dapat dari kawan ...

Assalamualaikum..

Hari tu, malam 18hb Ogos 2007, sempena Pertandingan Bunga Api Antarabangsa Putrajaya, aku ada shoots dalam 26 frame gambar.

Masa shoots yang ke 13, aku perasan akan pembentukan awan2 kumulus nipis sedang berarak di langit.. kemungkinan dihembus oleh angin sepoi2 bahasa di atas langit tu. Tapi, bila aku perhatikan betul2 ke dalam skrin LCD digital kamera aku, aku terperasan bahawa, awan2 yang berarak tersebut seolah-olah sedang membentuk satu corak yang sangat 'familiar'.. bila aku amat-amati, aku suspek.. awan2 tersebut sedang membentuk sebuah kalimah..

Tanpa berlengah, aku terus membetulkan keadaan kamera dan tripod aku. Seterusnya, aku ambik satu lagi shoot (frame ke 14). Kemudian setelah aku check balik gambar tu, aku decide utk ambik satu lagi shoot iaitu shoot yang ketiga (frame ke 15).. dan kali ni, bila aku tengok ke skrin LCD digital kamera aku.. gambar tu memang yang terbaik dari segi komposisinya... sequal bagi ketiga2 frame tersebut ialah selang seminit, maksudnya gambar2 di ambil pada pukul 8.57 pm, 8.58 pm dan 8.59 pm...

Aku dah cuba utk share perkara ni dengan Utusan dan Berita Harian, masa on the way ke lecture aku semalam.. tapi hari nie (20hb August 2007) nampaknya tak keluar pun.. tak kisahlah tu.. cuma aku rasa elok juga kalau aku boleh share gambar2 ni dengan korang... kerana pada pendapat aku, awan yang berarak itu telah membentuk kalimah 'Allah' dalam tulisan Arab..

Sesuai dgn pertunjukan bunga api tersebut, mungkin Allah hendakkan kita semua bersyukur ke atas nikmat-nikmat-Nya..

Kepada sesiapa yang tak nampak tu, anggaplah perkara ni sebagai satu kebetulan sahaja..




Liza : Rugi tak pergi pertunjukan Bunga Api !!!...Maha suci Allah

Terima Kasih Diatas Perhatian Anda
To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii@yahoo.com
To view more HERE
Click hereView The Top Rated Video Here

0 comments:

Popular Posts

Ads

Penafian ( Disclaimer )

Laporan percuma yang pasti mengubah hidup anda dan bakal membebaskan anda dari terus menjadi 'HAMBA DUIT'!.
Jemput DOWNLOAD PERCUMA