Friday, October 5, 2007


Ini favourite masakan liza.. bubur tepung.Kalau nak buat untuk buka puasa pun boleh. Nak buat senang sahaja. Kepada sesiapa yang mencuba sila ikuti resepi di bawah ini,


Bahan-Bahan

1/2 kilo tepong gandum
1 biji santan
sedikit sagu
secubit garam
gula putih atau gula merah
2 helai daun pandan

Cara Memasak

1) Tenggek kan air (suku) dalam periuk.
2) Bancuh tepung gandum air dan sedikit kapur makan. (macam buat jempot2) tu lah. Cubit kecil - kecil dan masukkan dalam air yang telah menggelak tadi. Nak tahu tepong tu dah masak atau tidak tepong akan timbul sendiri. Api sederhana kuat. Sentiasa kacau kalau tak nanti tepung melekat di dasar periuk
3) Masukkan santan ,gula merah (tak ada gula merah, gula putih pun boleh) dan sedikit garam secukup rasa dan kacau dengan pelahan.
4) Akhir sekali masukkan sagu yang telah direndam dan daun pandan.
5) Bila sudah mengelegak tutup api

Liza : Ermm sedapnya !!!Rasa nak buat petang inilah. Masa kat jepun liza pernah lihat orang jepun pun buat cara yang sama cuma bezanya tak guna santan dan gula tapi masuk sayur makan dengan nasi.


Terima Kasih Diatas Perhatian Anda
To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii@yahoo.com
To view more HERE
hereView The Top Rated Video Here

0 comments:

Google+ Followers

Popular Posts

Penafian ( Disclaimer )

Laporan percuma yang pasti mengubah hidup anda dan bakal membebaskan anda dari terus menjadi 'HAMBA DUIT'!.
Jemput DOWNLOAD PERCUMA