Google
 

Follower

Kanser serviks - pembunuh senyap wanita



Kanser serviks, antara penyakit yang bersarang dalam diam, bukan lagi hak mutlak wanita berusia melebihi 40 tahun kerana pendedahan terlalu awal kepada aktiviti seksual di kalangan kebanyakan remaja kini mendedahkan mereka kepada jangkitan virus human papilloma (HPV).

Remaja yang memulakan hubungan seksual, terutama ketika masih di bangku sekolah (dan pasti di luar ikatan perkahwinan) secara tidak langsung ‘merelakan’ virus ini membiak dalam tubuh mereka.

Walaupun tiada statistik, tetapi kegiatan seksual di luar perkahwinan di kalangan remaja kita seolah-olah menjadi fenomena biasa. Kes pembuangan bayi akibat kehamilan yang tidak dikehendaki menjadi bukti kukuh yang boleh meningkatkan catatan kes kanser serviks.

Pakar Perbidanan dan Sakit Puan, Dr Maziah Ahmad Mahidin, berkata walaupun secara umum kanser serviks menyerang wanita berusia 40 tahun ke atas, tetapi remaja aktif seks turut berisiko tinggi mengalami penyakit sama.

Malangnya, ramai golongan muda tidak menganggap kanser serviks sebagai masalah mereka kerana penyakit ini mengambil masa lebih kurang 20 tahun untuk menampakkan kesan.

Inilah masalahnya. Kanser serviks bertindak tanpa disedari dan hanya menunjukkan simptom pada peringkat serius, terutama apabila pesakit mula mengalami pendarahan tidak normal di antara waktu haid, selepas mengadakan hubungan seks, selepas menopaus, keluar cecair berbau busuk dari vagina dan pendarahan bertambah banyak pada peringkat lewat.

Kajian menunjukkan 50 peratus daripada 500,000 kehidupan pesakit kanser wanita berakhir dengan kematian akibat lewat mendapat rawatan dan 12 peratus daripada jumlah ini disebabkan serangan kanser serviks.

"Kanser serviks adalah penyakit paling biasa yang menyerang organ pembiakan wanita. Ia lazimnya disebabkan jangkitan virus yang merebak melalui aktiviti seksual."

"Hampir 99 peratus pesakit kanser serviks mengalami masalah atau jangkitan HPV yang juga dipanggil virus ketuat pada salur kemaluan. Wanita yang dijangkiti HPV berdepan 30 hingga 50 kali risiko mendapat kanser kerana ia melemahkan sistem imun badan," katanya ketika memberikan ceramah kesihatan anjuran Hospital Pakar Damansara.

Kuat merokok

Bagaimanapun, katanya, jangkitan HPV adalah masalah biasa dan ia dialami hampir 20 peratus penduduk dunia, termasuk individu yang kurang menjaga kebersihan diri serta kuat merokok.

Apabila terdedah kepada virus ini, sistem imun badan akan bertindak supaya HPV tidak mendatangkan bahaya kepada wanita. Namun pada sesetengah wanita, virus ini boleh hidup bertahun-tahun sebelum menunjukkan taringnya dengan ‘mengubah’ sel normal pada permukaan serviks kepada sel tidak normal (displasia).

Sel-sel displasia ini, jika tidak dibuang, akan secara perlahan-lahan membiak dan bertukar kepada sel kanser. Justeru, penting bagi setiap wanita yang pernah mengadakan hubungan seks dan sudah berkahwin mengambil langkah pencegahan melalui pemeriksaan pap smear atau ujian DNA-HPV.

Dr Maziah berkata, jika ujian pap smear menunjukkan keputusan positif kehadiran HPV, wanita berkenaan perlu menjalani ujian ini setiap tahun dan mengambil ubat kerana virus ini sukar dibunuh. Jika keputusan negatif, pemeriksaan pap smear berikutnya hanya perlu dilakukan tiga tahun berikutnya.

Ujian pap smear mengesan kehadiran sel tidak normal pada permukaan luar serviks. Jika tidak dirawat, sel tidak normal ini akan bertukar kepada sel kanser yang boleh merebak ke lapisan sel serviks yang lebih dalam, vagina atas, pelvik dan anggota badan lain.

Pada peringkat ini, sel berkenaan tidak berbahaya kerana sel tidak normal ini sebenarnya mengambil masa lama untuk bertukar kepada sel kanser tetapi ia perlu dibuang segera.

Ujian DNA-HPA pula 95 peratus tepat dan mampu mengesan kelainan pada lapisan sel serviks tidak normal tetapi bukan kanser pada lapisan lebih dalam. Semua sel tidak normal ini juga perlu dibuang sebelum ia merebak menjangkiti keseluruhan serviks.

Walaupun terbukti jauh lebih tepat dan mampu mengesan 13 jenis HPV berbahaya pencetus kanser, tetapi ia bukan penggantian pap smear kerana biasanya ujian DNA-HPV tidak dijalankan ke atas wanita di bawah umur 30 tahun.

"Jika lewat dikesan, doktor biasanya terpaksa membuang seluruh serviks dan uterus. Ini bermakna, selepas pembedahan, wanita berkenaan tiada peluang mendapatkan anak lagi."

"Namun, bukan semua orang layak menjalani pembedahan. Wanita tua dan tidak kuat untuk pembedahan akan dirawat menggunakan kaedah kemo serta radioterapi."

"Pesakit masih belum bebas daripada kanser walaupun semua bahagian serviksnya dibuang. Hanya mereka yang berjaya melepasi tempoh lima tahun tanpa serangan kanser berbalik dikategorikan benar-benar bebas daripada kanser," katanya.

Justeru, ujian pap smear perlu dijalankan sepanjang hayat, walaupun umur melangkau 60 tahun.


++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Terima Kasih Diatas Perhatian Anda

To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii86@gmail.com
To view more HERE
Get free Traffic here

Kambing hitam dan kambing putih



Seorang gembala sedang menggembalakan biri-birinya yang berbulu hitam dan berbulu putih. Dia kemudian didatangi seorang pemuda lalu bertanya:

Pemuda : "Baguskah ternakan biri-biri engkau. Boleh tak
saya tanya beberapa soalan?"

Gembala : "Oh, boleh saja"

Pemuda : "Berapa jauh biri-biri ni berjalan setiap hari?"

Gembala : "Yang mana, yang putih atau yang hitam?"

Pemuda : "Yang putih"

Gembala :"Ah, yang putih berjalan lebih kurang enam kilometer setiap hari"

Pemuda : "Dan yang hitam?"

Gembala : "Yang hitam pun sama."

Pemuda : "Dan berapa banyak rumput mereka makan setiap hari?"

Gembala : "Yang mana, yang putih atau yang hitam?"

Pemuda : "Yang putih."

Gembala : "Ah, yang putih makan lebih kurang empat kilo
rumput setiap hari."

Pemuda : "Dan yang hitam?"

Gembala : "Yang hitam pun sama."

Pemuda : "Dan berapa banyak bulu yang mereka hasilkan setiap tahun?"

Gembala : "Yang mana, yang putih atau yang hitam?"

Pemuda : "Yang putih."

Gembala : "Aaa...menurut perkiraan saya, yang putih menghasilkan sekitar enam kilo bulu setiap tahun kalau mereka dicukur."

Pemuda : "Dan yang hitam?"

Gembala : "Yang hitam pun sama."

Pemuda : (Dengan perasaan geram ) "Kenapa engkau membezakan biri-biri engkau yang putih dengan yang hitam setiap kali nak jawab soalan saya, padahal jawapan semuanya sama saja"

Gembala :"Mestilah saya beza-bezakan sebab biri-biri yang putih itu adalah milik saya."

Pemuda : "Ooo, begitu, fahamlah saya,kalau yang hitam tu pulak siapa punya?"

Gembala : "Yang hitam pun sama, saya punya juga"

Pemuda : (benggang, geleng kepala dan berlalu)

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Terima Kasih Diatas Perhatian Anda

To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii86@gmail.com
To view more HERE
Get free Traffic here

Membership with this site is totally Free!

horsnround.net


Membership with this site is totally Free!
Upgraded memberships are available Here!
Get Paid for Visiting our advertisers sites.
You choose your favorite topics of interest and we'll do the rest.
You will have the option to receive paid e-mail
in your e-mail account or you can choose
to have your mail sent here to your personal in-box.

AOL Emails Are NO Longer Allowed you must set
your Info to Inbox Emails
No China Emails Allowed either.
You MUST Set your Email to INBOX ONLY.

In the members only area, you will find several ways to earn.
We offer e-mail, paid to click ads, a manual surf program.
We have a list of offers which are the best products and opportunities
out there on the web today.
Signing up for our offers earns your some cash too.
Paid To Promote .60c per 1000 Open To All members.
Also second PTP link that pays .70c per 1000
**NEW**Affiliate pages earn .20c per 1000 valid hits.
Click contest run monthly.
POINT NOW CONVERT TO CASH!!!!
Buy/Sell Points or use for advertising or
use in members only auctions.

A strong understanding of English is essential


Referral Contest Till 750 Members!
Click Here to see Stats!!

Payouts are $5.00 down to No-min.
This is a pay per action website. No sales or recruiting are required for payout. Horsnround is not a multi-level marketing program or a get-rich-quick scheme! You will never have to purchase anythin to get paid from Horsnround!
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Terima Kasih Diatas Perhatian Anda

To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii86@gmail.com
To view more HERE
Get free Traffic here

Bagaimana Hendak Menulis Surat Berhenti Kerja !




liza : ermm guna sms jer tak boleh ker ??

________________________________________________
Terima Kasih Diatas Perhatian Anda
To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii86@gmail.com
To view more HERE
Get free Traffic here

Fummo- Free opportunity to make money online!



Fummo is advertising company where our members can earn free money doing simple and free offers, Searching using our search engine, viewing advertisments, and Inviting friends to join under your referal link!

Our Goal is to Offer for everyone chance to earn real money without spending much time.

We are making money from each of our member so we can also pay to each of our member, because there is a lot of company's who want to be noticed and advertised, so we are here to help them and also to you! All is very simple we get paid by another company's and we pay you, so everyone wins!

Our Main Goal is to reach at least 400,000 Registered members before 20.may and another 1,000,000 by the end of year 2007, Our team is based of 4peoples who are improving our system and advertise it at all world!

You won't regret if you will join Fummo now because you will be able to earn free money Starting from the time when you register at our site for as long time as you wish!

So don't stay away and join fummo and invite your friends also to join under you and get $5 from each your friend! It's worth it!

Free to join : http://www.fummo.com/?reff=10051

_________________________________________________________
Terima Kasih Diatas Perhatian Anda
To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii86@gmail.com
To view more HERE
Get free Traffic here

CERITA AYAM YANG MACHO


Ceritanya berkisar di sebuah ladang penternakan ayam yang terletak
di Gunung Semanggul.tentang sebuah peternakan ayam. Disana ada 5
Ayam betina dan seekor ayam jalak (kira ayam jantan macholah) yang
umurnya sudah lanjut dimamah masa

Karena merasa bahwa ayam jalak yang sudah tua tadi sudah melewati
masa suburnya, si pemilik ladang tersebut memutuskan untuk membeli
seekor ayam jalak lagi yang masih muda, tampan, segak, macho dan
yang sewaktu nganya. Dengan secara tidak sengaja hal ini membuatkan
si ayam jalak tua menjadi merasa tersaing. Lalu bibit2 cemburu dan
hasat dengki menguasai dirinya, mulalah diyer mengatur srategi. Lalu
terjadi percakapan seperti ini :

Si ayam jalak tua : Eh, kamu jangan serakah sgt kat sini. Ayam
betinanya kan ada 25. Kamu boleh ambil yang 15, bakinya bagi aku.

Si ayam jalak muda: Banyak hensem ko punya muka,tua tak sedarkan
diri.Hang tu dah tua dah tak larat dah so semua untuk aku sahaja.

Si ayam jalak tua : Eh a...berlagak tul mamat seekor ni (jalak tua
bercakap lam ati yer). Seper kata aku tua tak larat lagi, ko jgn
pandang rendah pada aku, kang aku sekeh kang... O.klah, aku maleh
nak gaduh ngan budak hingusan cam ko ni (jalak tua, menunjukkan
eksennyer) so apa kata kalau kita pertontonkan kemanchoan kita ngan
mengadakan satu pertandingan. Siapa yang menang boleh ambil semua
ayam betina yang ada kat sini ayam ini. Yang kalah kirim salam.

Si ayam jalak muda: Aku.. aku boleh sahaja, pantang dicabar ni. Kita
nak buat pertandingan apa ni... cabut bulu ayam ker (jalak muda
membuat lawak loya beruk yer)

Si ayam jalak tua : Dak'ah! Senang jer pertandingan lumba lari.
Sambil tersenyum kambing,

Si ayam jalak muda:Set

Si ayam jalak tua : Lumbanya 400M. tapi karena aku sudah tua, aku
minta untuk lari dulu di depanmu 50 meter.

Si ayam jalak muda: Boleh (dengan penuh keyakinan).

Maka pertandingan pun dimulai. Ayam jalak tua lari dulu 50 meter
baru ayam jalak yang muda lari menyusul dengan kecepatan kuasa extra
gaban yang mengkagumkan. Eh, baru kurang 1 meter menyusul, si ayam
jalak muda ditembak langsung oleh pemilik peternakan.
Kenapa?????

[jawapan ada di bawah]

Kata Pemilik : "Kurang ajar. INI AYAM JALAK-HOMOSEKS NI. Asal setiap
kali aku beli dapat yang macam ni SUKA SANGAT KEJAR-KEJAR AYAM JALAK
TUA AKU"

NiLAI MORAL : Jgn berlagak ngan org tua (depa banyak trick yer,)
HORMATILAH ORANG YANG LEBIH TUA DARI KITA...


Sambungan... Ini pulak kisah AYAM masuk Mahkamah

SEREMBAN: Mahkamah Majistret di sini semalam penuh sesak dengan tertuduh dan riuh dengan kokokan 18 ayam jantan yang dibawa ke mahkamah sebagai barang kes berhubung kes tuduhan berjudi 42 orang di kawasan terbuka.

Tertuduh, 40 orang termasuk tiga wanita mengaku bersalah manakala dua lagi memohon dibicarakan di depan Majistret Suhaila Haron.

Mereka yang mengaku bersalah masing-masing dihukum denda RM700 seorang, manakala yang memohon dibicarakan diperintahkan diikat jamin RM1,500 seorang.

Semua tertuduh membayar denda dan wang jaminan yang ditetapkan oleh mahkamah.

Tertuduh yang berumur antara 20 hingga 63 tahun itu dituduh berjudi di kawasan terbuka di sebuah dusun berhampiran Estet Mantin, kira-kira jam 9.30 malam, Sabtu lalu.

Mereka didakwa mengikut Seksyen 7 (2) Akta Judi Rumah Terbuka 1953, jika sabit kesalahan boleh dihukum denda maksimum RM5,000 atau enam bulan penjara.

Suhaila turut menetapkan 24 Februari 2004 sebagai tarikh sebutan semula kes terhadap dua lelaki yang tidak mengaku bersalah itu.

Kedua-duanya diwakili peguam Ikram Cheah manakala pendakwaan dilakukan Cif Inspektor K K Chong.

Sabtu lalu, tiga wanita dan seorang lelaki warga Thailand adalah antara 42 orang yang ditahan polis ketika leka bertaruh menyabung ayam dipercayai membabitkan pertaruhan beribu-ribu ringgit di sebuah dusun buah-buahan di Mantin, Sabtu lalu.

Kira-kira 100 orang termasuk kanak-kanak yang dipercayai datang dari Kuala Lumpur, Johor dan Melaka bertempiaran lari ke arah hutan berdekatan ketika serbuan dilakukan.

Serbuan pada jam 9.30 malam itu dilakukan sepasukan 30 anggota Unit Tindakan Cepat (CRT) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPPK) Negeri Sembilan dan Balai Polis Mantin.

Pasukan itu diketuai Ketua CRT IPPK negeri, Cif Inspektor Tan Lion Lock dan Ketua Balai Polis Mantin, Cif Inspektor Fauzi Hassan.

Pemangku Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Mohd Aris Ahmad, berkata kejayaan itu adalah hasil maklumat orang ramai.

Beliau berkata, pihaknya tidak menolak kemungkinan kegiatan itu didalangi satu sindiket pertaruhan.

Dalam serbuan itu, polis merampas 18 ekor ayam jantan yang dipercayai digunakan untuk bersabung, RM539 wang tunai, beberapa sangkar ayam, kira-kira 60 taji, lampu dan generator elektrik bagi menerangkan tempat kegiatan itu dijalankan.

sumber :

Berita Harian, 30 Dis 2003

_______________________________________________________________

Terima Kasih Diatas Perhatian Anda
To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii86@gmail.com
To view more HERE
Get free Traffic here

HIKMAH BERBAKTI KEPADA KEDUA IBUBAPA

Selain seorang nabi, Sulaiman a.s. juga seorang raja terkenal. Atas izin Allah ia berhasil menundukkan Ratu Balqis dengan jin ifrit-Nya. Dia dikenal sebagai manusia boleh berdialog dengan segala binatang.


Dikisahkan, Nabi Sulaiman sedang berkelana antara langit dan bumi hingga tiba di satu samudera yang bergelombang besar. Untuk mencegah gelombang, ia cukup memerintahkan angin agar tenang, dan tenang pula samudera itu.

Kemudian Nabi Sulaiman memerintahkan jin Ifrit menyelam ke samudera itu sampai ke dasarnya. DI sana jin Ifrit melihat sebuah kubah dari permata putih yang tanpa lubang, kubah itu diangkatnya ke atas samudera dan ditunjukkannya kepada Nabi Sulaiman.

Melihat kubah tanpa lubang penuh permata dari dasar laut itu Nabi Sulaiman menjadi terlalu heran, "Kubah apakah gerangan ini?" fikirnya. Dengan minta pertolongan Allah, Nabi Sulaiman membuka tutup kubah. Betapa terkejutnya dia begitu melihat seorang pemuda tinggal di dalamnya.

"Siapakah engkau ini? Kelompok jin atau manusia?" tanya Nabi Sulaiman keheranan.
"Aku adalah manusia", jawab pemuda itu perlahan.

"Bagaimana engkau boleh memperolehi karomah semacam ini?" tanya Nabi Sulaiman lagi. Kemudian pemuda itu menceritakan riwayatnya sampai kemudian memperolehi karomah dari Allah boleh tinggal di dalam kubah dan berada di dasar lautan.

Diceritakan, ibunya dulu sudah tua dan tidak berdaya sehingga dialah yang memapah dan menggendongnya ke mana jua dia pergi. Si anak selalu berbakti kepada orang tuanya, dan ibunya selalu mendoakan anaknya. Salah satu doanya itu, ibunya selalu mendoakan anaknya diberi rezeki dan perasaan puas diri. Semoga anaknya ditempatkan di suatu tempat yang tidak di dunia dan tidak pula di langit.


"Setelah ibuku wafat aku berkeliling di atas pantai. Dalam perjalanan aku melihat sebuah terbuat dari permata. Aku mendekatinya dan terbukalah pintu kubah itu sehingga aku masuk ke dalamnya." Tutur pemuda itu kepada Nabi Sulaiman.

Nabi Sulaiman yang dikenali boleh berjalan di antara bumi dan langit itu menjadi kagum terhadap pemuda itu.


"Bagaimana engkau boleh hidup di dalam kubah di dasar lautan itu?" tanya Nabi Sulaiman ingin mengetahui lebih lanjut.
"Di dalam kubah itu sendiri, aku tidak tahu di mana berada. Di langitkah atau di udara, tetapi Allah tetap memberi rezeki kepadaku ketika aku tinggal di dalam kubah."
"Bagaimana Allah memberi makan kepadamu?"


"Jika aku merasa lapar, Allah menciptakan pohon di dalam kubah, dan buahnya yang aku makan. Jika aku merasa haus maka keluarlah air yang teramat bersih, lebih putih daripada susu dan lebih manis daripada madu."

"Bagaimana engkau mengetahui perbedaan siang dan malam?" tanya Nabi Sulaiman a.s yang merasa semakin heran.


"Bila telah terbit fajar, maka kubah itu menjadi putih, dari situ aku mengetahui kalau hari itu sudah siang. Bila matahari terbenam kubah akan menjadi gelap dan aku mengetahui hari sudah malam." Tuturnya. Selesai menceritakan kisahnya, pemuda itu lalu berdoa kepada Allah, maka pintu kubah itu tertutup kembali, dan pemuda itu tetap tinggal di dalamnya. Itulah keromah bagi seorang pemuda yang berbakti kepada kedua orang tuanya.

liza : Ambiel ikhtibar jangan menderhaka kepada mereka

_______________________________________________________________
Terima Kasih Diatas Perhatian Anda
To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii86@gmail.com
To view more HERE
Get free Traffic here

Buat Search Dan Dapat Cash ..Masuk Free





** Liza nak perkenalkan kepada Anda Semua- Slash My Search...

Why use Slash My Search?


* Slash My Search is a brand new search engine that is designed
to get you the best results out there on the internet quickly and
effectively. Using our proprietary algorithms, we are able to "slash"
through more of the junk and find you the most relevant results.
We filter results from Yahoo, AltaVista, Excite, the Google search
engine, our databases and several other sources. We also track what
results are visited the most and refine our database with that
information.

http://www.slashmysearch.com/earn/id/11553

Also, when visiting results, we load them into a frame with tools
at the top to help you easily return to the search results,
try different search terms or close the frame and surf the result
in a full window. If you are using Internet Explorer, these results
are also initially loaded with a restricted security setting better
shielding you from spyware, adware, trojans, viruses, popups and other
javascript actions. However, if the frame is broken or a page loads
in a different window, security will revert to your browser's default
setting.

http://www.slashmysearch.com/earn/id/11553

Amalan Minum Air Panas

Serangan Jantung dan Amalan Minum Air Panas ....

Artikel ini berguna untuk semua.

Bukan sahaja amalan meminum air panas selepas makan, tetapi kaitan dengan SERANGAN JANTUNG!!!!. Secara logik..., mungkin ada kebenarannya..Orang-orang China dan Jepun mengamalkan minum teh panas sewaktu makan... dan bukannya air berAIS. Mungkin sudah tiba masanya kita meniru amalan minum air panas
sewaktu menikmati hidangan!!!!

Kita tidak akan kehilangan apa-apa... malah akan mendapat faedah dari amalan ini.

Kepada sesiapa yang suka minum AIS, artikel ini sesuai untuk anda baca. Sememangnya sedap minum air berAIS selepas makan.

Walaubagaimanapun, AIS akan membekukan makanan berminyak
yang baru kita makan. Ia akan memperlahankan penghadaman kita.
Bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitkan banyak saluran dan lama kelamaan ia akan menyebabkan lemak berkumpul dan kita semakin gemuk dan menuju ke arah mendapat pelbagai PENYAKIT.

Jalan terbaik...adalah untuk minum sup panas atau air PANAS/suam selepas makan.


:Nota penting tentang SERANGAN JANTUNG!!!


Anda patut tahu bahawa bukan semua tanda-tanda serangan jantung akan mula terasa pada tangan sebelah kiri.

Berhati-hati juga pada permulaan sakit sedikit-sedikit pada bahagian atas dada anda.

Anda mungkin tidak akan mengalami sakit dada pada
serangan pertama serangan jantung.

Keletihan dan berpeluh adalah tanda-tanda biasa. Malah 60% penghidap SAKIT JANTUNG tidak bangun selepas tidur.
Marilah kita berwaspada dan berhati-hati.

Lebih banyak kita tahu, lebih cerah peluang kita untuk terus hidup...
PAKAR SAKIT JANTUNG berkata, jika semua orang yang mendapat e-mail ini menghantar kepada 10 orang yang lain, beliau yakin akan dapat menyelamatkan satu nyawa.
Baca ini.... ia juga mungkin dapat menyelamatkan nyawa anda!!!!.

**Jadilah teman yang setia dan teruskan menghantar artikel ini kepada teman-teman yang anda sayangi.....!!!!




_________________________________________________________
Terima Kasih Diatas Perhatian Anda
To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii86@gmail.com
To view more HERE
Get free Traffic here

Edisi Siasat !!!! Pembongkaran Rahsia !!

Ketahuilah pengunjung dari negara manakah yg paling banyak memasuki laman pelaburan @ investment. Selepas mengetahui ini, anda akan berfikir MENGAPA DEMIKIAN!?

Semua statistik di bawah ini diambil dari http://www.alexa.com. salah satu pemantau traffik internet dan menyediakan statistik laman web yg paling banyak dilawati, bilangan pengunjung, asal negara pengunjung.

Statistik 1: WWW.SWISSCASH.NET

Pengunjung terbanyak ialah..

1. Malaysia = 50.1%
2. Singapore = 9.5%
3. United States = 9.5%
4. China = 7.3%
5. Iran = 6.5%
6. Indonesia = 6.2%
7...
----------------------------------------------
Statistik 2: WWW.SWISSCASH.BIZ

1. Malaysia = 29.3%
2. United States = 26.5%
3. China = 5.5%
4. Germany = 3.9%
5. Indonesia = 3.3%
6...
----------------------------------------------
Statistik 3: WWW.EAINDEX.COM

1. Malaysia = 91.7%
2. Philipines = 2.6%
3. Brunei = 2.3%
4...
----------------------------------------------
Statistik 4: WWW.WINLIFUND.COM

1. Malaysia = 93.6%
2. Indonesia = 5.1%
3. United States = 0.3%
4...
----------------------------------------------
Statistik 5: WWW.DANAFUTURES.COM

1. Malaysia = 93.6%
2. 5.5%
3. 0.6%
4....
----------------------------------------------
Statistik 6: WWW.ABFUND.COM

1. Malaysia = 91.8%
2. New Zealend = 2.0%
3....
----------------------------------------------
Statistik 7: WWW.ABFUND.BIZ

1. Malaysia = 95.0%
2. Indonesia = 1.9%
3.....
----------------------------------------------
Statistik 8: WWW.FICAL.NET

1. Malaysia = 92.8%
2. Brunei = 1.8%
3.....
----------------------------------------------
Statistik 9: WWW.JINLICAPITAL.COM

1. Malaysia = 95.2%
2....
----------------------------------------------
Statistik 10: WWW.SWEDENFUND.COM

1. Malaysia = 64.3%
2. Singapore = 29.6%
3...
----------------------------------------------

Banyak lagi yg belum disenaraikan. Sila pergi ke http://www.alexa.com dan periksa sendiri untuk maklumat lebih lanjut.

Untuk permulaan, saya berikan contoh link dari alexa.com yang akan memaparkan statistik danafutures.com

http://www.alexa.com/data/details/tr...anafutures.com


-------------------------------------------
Persoalan:

1. Mengapa Malaysia menduduki tangga teratas dari semua pengunjung seluruh dunia?
2. Mungkinkah sebenarnya pemilik laman-laman web tersebut berasal dari Malaysia juga?
3. Mengapa sedikit pengunjung saja dari negara lain?
-------------------------------------------

Renungan 1: Swisscash yg dikatakan berasal dari Kepulauan Dominica, tapi tiada pun senarai kepulauan dominica yang mengunjungi swisscash! hairankan?

Renungan 2: Hampir semua pelaburan bertapak di Amerika (menurut database whois) tapi orang amerika sendiri sedikit saja membuat pelaburan/ mengunjungi. kenapa?

Renungan 3: Penduduk Malaysia ialah lebih kurang 26 juta (anggaran statistik terbaru yg belum rasmi). Pengguna internet ialah 11 juta. berbanding dengan Indonesia yg mempunyai 100 juta lebih penduduk. Kelima paling banyak penduduk di dunia. Amerika 300 juta lebih, tapi Malaysia masih mendahului kedua-dua negara ini dalam pelaburan walaupun mempunyai penduduk yg lebih sedikit dan pengguna internet 11 juta lebih saja! Kenapa?

Fikir-fikirkanlah.....

liza : ermmm agak-agak kaum mana yang banyak sekali melabur di Malaysia ini??
dan berapa ramai orang berjaya vs yang kena tipu ???

________________________________________
Thanks for your attention.
To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii86@gmail.com
To view more HERE
Get free Traffic here

Jom Sembang


Related Posts with Thumbnails

Fav.Blog List

Labels

islam allah petua dapur cute pantun Malaysia Siti Nurhaliza amah indonesia baby info kesihatan peniaga pilihanraya wanita AYAM Bawang Putih Bunga api Datuk Khalid Mohamad Jiwa HINDARF Hari malaysia 16 September 2010 Indonesia Internet Marketing Izrail Jadual berbuka dan imsak 2011 Khair Malam Pak Lah Pas Selamat Hari Raya Umno adiladha airmata alquran bendera malaysia bush cinta gempa bumi haram kambing kerajaan kreatif malaikat matrix maut pantun lawak pelajar sekolah penipuan penyakit pramlee putrajaya rahsia randomizer rogol rosma sexy tazkirah thailand 12 Kesilapan Muslim di Bulan Ramadhan AF Abby Abadi Adil Fitri Ahmad Kamil Abdul Karim Air Liur Penyembuh Luka Air Panas Ajaran Sesat Amani Ambiga Animal Anugerah Bintang Popular Berita Harian Anwar Ibrahim Artis Asal Nama Gua Musang Assalamualaikum BERBAKTI Bagan Lalang Bahasa Melayu Bajet Oh Bajet Bangladesh Berhati-hati Bila Hendak ke Tandas Berkelah Bersih Bertha Hertogh Ber”couple” Bestnya Malam Pertama Kita Bilik Tidur Birthday Cake Boss dan saya CARI DUIT RAYA CERITA CHINESE NEW YEAR CUEPACS Cerai Cium Conjuntivitis Creative DOA anda TIDAK diterima Allah Dadah Datuk Dr. Zainal Abidin Ahmad Datuk G. Palanivel Deanna Yusof ERA ICT Election Electric vehicles Empat Isteri English Facebook Flower and garden festival 2010 Free SMS Free opportunity Fummo GURU PEMBINA NEGARA BANGSA Gadis Urut Seks Gaza HATI-HATI Fogging PENIPUAN HIKMAH HO Hadiah Happy Chinese New Year Happy New Year Hari Raya Haji Hari Raya Qurban Harmony Hartanah Lelong Hati Batu Heart Hendon Herald Catholic guna ALLAH Idul Adha Iklan Percuma Islamophobia Israel Jangan Putus Asa Jeanne Abdullah Juara Saman Jumaat KEPADA KEDUA IBUBAPA Kabinet Malaysia 2008 Kalau Kamaruddin Shamsudin Kanser serviks Kanta Sentuh Karpal Sigh kutuk Datuk Anuar Ibrahim Keadilan Kebebasan Kehidupan Ketua Menteri Kerajaan DAP Pulau Pinang Kisa Pengunting Rambut Kisah Seorang Janda Gersang Kisah dibilik Mayat Kuala Lumpur Ladang Gadong Lawak Sang Siput Lim Guan Eng Lucutkan Kerakyatan Namwee MUMMY Ma'al hijrah 1430 Malam Lailatulqadar Mat Rempit Yang ~Lalok~ Maulidur Rasul Mendidik Anak Mercun Merdeka Merry Christmas Misteri Batu Hajar Aswad Mynmar Natrah Ning Baizura Noorhisham Mohammad Nora Danish Dan Rizal Ashram Ramli Nori Abdullah Norman Hakim OMAR SHARIFF LAYTON DAYTON Pahang Palestin Penerang Hati Pengertian Seorang Kawan Pengguna Penyakit Kayap Perhimpuan Perhimpunan Pernahkan Anda Melihat Kanak-Kanak Ini Perniagaan Perompak Silap Teknik Putrajaya Floria 2010 RM20SEGERA Rais Yatim Ramadan Ramadhan2011 Rebet Kereta Dapat Hari Sabtu Salam Aidil Adha 2009 Secret Of Longevity Selamat Bertunang Erra Fazira Dan Tengku Emran Selamat Hari Guru Selamat Hari Ibu Selamat Menyambut Hari Raya AdilFitri 2009 Selamat Menyambut Hari Wanita 2007 Selamat Menyambut Ramadan Al Mubarak 2008 Selamat Tinggal Ramadhan Selebriti Berbibir Paling Seksi Selsema Burung Sepang Shabery Cheek Shampoo Pembunuh Sharifah Armani Singapura Slash My Search Stadium Bukit Jalil Surat Berhenti Kerja Swisscash Syaitan Syaitan Dan Hidung Takut Allah Tamak Tanjong Sepat Tebing Barat Teka - Teki Teka teki Teknik Penguat Cinta Anda Teras Budget 2008 Terengganu dapat wang royalti minyak Tip Zaman Gawat Tips How To Choose Your Hotel Toilet Tsunami Ustazah Mashitah Vehicle Theft Warna Wayar Besi Tumbuh Dari Kulit World Yahudi acha septriasa advice affiliates air kosong al-Quran alfatihah america anak anak manusia asm asr ayah ayam dinding babi 100 juta baby panda bahasa arab bangkai bank banting bas express batuk bayi bazzar beras bercium berita artis bersahabat bike helmet botak buang bayi bubur tepung bukit gantang bumi kenyalang bunga burung car cat cikgu coca-cola coke contact lens cucu cuti-cuti dato khir toyo derma dragon dance dunia duta e-InvestPro e-book eaindex earthquake eksekutif el nino email evergreen fakta kesihatan fashion fukusima funny photos gadis gadis sunti kemaruk seks gambar kemalangan ngeri diKilometer 223 Lebuh Raya Utara-Selatan dekat Pedas genetik george bush gerhana bulan global gtp gula batu gulai ikan hitam holland vs spain hotel iblis iklan sensitif iman iman ghazali ina naim kahwin ina naim nikah ina naim wedding inbox iraq irwansyah istilah jabatan pertanian jantina japan jawa jepun jinlicapital jutawan kad kakitangan kapal kapal terbang kari kambing kasut kekal lama kemalangan kemalangan ngeri 10.10.2010 keputusan pilihanraya ke 12 kerbau kerugian khai khalid Ibarhim khamr khidmat seks kisah Penjual kuih kisah benar kitaran hidupku konspirasi jatuh anwar kswp kucing kuih tradisional labu labi lagu raya lapat lawak india lawak polis lelaki live long loas loji nuklear love love is cinta makyah malaysia panas mandi manusia mata kucing mengundi menjahit mewah mini car minyak masak minyak zaitun miyagi nail art design nature neraka.lelaki obama online online investment orang melayu orang paling sibuk orang pokok organ osama bin laden osama bin laden mati pagi pameran panda parking parlimen parlimen ulu selangor pasar pbt pekerja-pekerja pemanasan pembedahan pendengaran penyapu perangkap perhimpunan bersih 2.0 persidangan pesakit mental petang petua menghilangkan kelemumur petua mengurangkan rambut gugur petua putih gigi petua rambut piala AAF SUZUKI CUP 2010 pilihanraya kuala terengganu pmr pnb politik terengganu polling april 16 pondan prabang presiden amerika puasa pulasan pusat penjagaan sakit mental putih pwtc ramadan201 rambutan rawatan pesakit mental redcarpet robot ryan sakit mata merah sambutan kemerdekaan kali ke 54 sampul surat santa claus sarawak sarawak election sarawak state election 2011 sayang sekolah selamat hari Wanita 2010 selamat menyambut ramadhan 2011 selangor.fm selesema selsema seludup senarai nama yang meninggal seranggan share pic skala richter small car sms solat spr statistik pesakit mental strawberry suami susilawati lawiya swedenfund tahun baru cina takbir tangan taugeh tegur kena tembak.senapang gajah tidur tidur sekejap tidur tengahari tip beli makanan dibazar ramadan to make money online total lunar traffic light treeman tsunami strike japan tv3 ultraman ustaz wang besar wanita perokok weight loss wheel of fortune winlifund yarcht