Friday, February 27, 2009



Untuk sekian kalinya kesucian Islam dicemari oleh `musuh' islam iaitu lawrence Andrew pengarang Herald Catholic yang telah menggunakan perkataan ALLAH menggantikan `GOD'. Walaupun larang oleh Kemenenterian Dalam Negeri.

Sebelum ini Herald Catholic telah membawa kes ini ke Mahkamah bagi mendapatkan kebenaran untuk menggunakan perkataan Allah. Dengan penuh sombong di `INDIA CELAKA' ini bertegas akan tetap menggunakan selagi Mahkamah tidak membuat keputusan untuk mengarahkan mereka berhenti.

Liza sungguh hairan dan tertanya-tanya kenapa nak guna perkataan ALLAH? Adakah itu salah satu strategi mereka untuk `MENGKRISTIANKAN UMAT ISLAM DI MALAYSIA INI'. ???

Liza akui Allah datang dari perkataan Arab yang bererti Tuhan dalam bahasa Melayu. Kita gunakan perkataan Allah sebab kita melakukan ibadat seperti solat dalam bahasa Arab dan bukannya dalam bahasa Melayu.

Jangan kerana Kementerian Dalam Negeri membenarkan
Herald Catholic menerbitkan dalam bahasa melayu mereka dengan sewenang-wenang mahu menggunakan perkataan Allah. Mengapa mereka tidak gantikan perkataan `God' dengan nama Tuhan hindu atau buddha dalam edisi Tamil atau Hokkien ?? Mengapa hanya dalam edisi bahasa melayu sahaja ?? Anda faham maksud liza ?? dan lagi mengapa mereka `beriya-iya' untuk melakukannya sedangkan Bible dalam bahasa Jepun,Perancis, Korea dan sebagainya tidak menggunakan perkataan `Allah'.

Pada firasat liza ini , lawrence Andrew sengaja `Menangguk DiAir Keruh' dan `Tumpang sekaki' diatas KEBIADAPAN SI KARPAL SINGH dan Si Lim Guan Eng yang sedang membentuk `MAJLIS SIRATULRAHIM DIANTARA AGAMA`'

Liza harap Kementerian Dalam Negeri dapat bertindak dengan membatalkan permit Herald Catholic untuk menerbitkan dalam edisi bahasa melayu supaya mereka tidak boleh gunakan perkataan Allah demi memelihara kesucian Islam sebagai agama rasmi Malaysia. Ini juga dapat mengelakkan kekeliruan dikalangan secara khususnya generasi muda islam dan masyarakat secara amnya.

Ingin tahu siapa itu lawrence Andrew pengarang Herald Catholic sila klik sini

Apa komen anda ??? Kalau anda ada idea atau ingin menambah anda dipersilakan...

Liza : Kadangkala kita kena bersikap kurang ajar sedikit !!

Untuk baca topik-topik lain di http://cybercafe2u.blogspot.com

Ada Friendstar ? Anda Boleh Buat Wang Tau ?
Anda ada Friendster ?? Boleh Buat $$ Tau Senang jer
Ingin Mencari Pendapatan Tambahan HALAL Sila Klik Disini
Iklan Percuma Seumur Hidup

1 comments:

Anonymous said...

Ass.Wr.Wb..
Hallo im just past by here, if you permit me ^_^
Yeah im agree with you, in islam there is Hadist that included name of ALLAH is cannot be change by anything and in any language. Why we must use arab language? because our messengers came from arab and cannot be changed again. Better order them to make the time machine, to match between the Father of the Apostle with people of wilt. Insa Allah if Allah call, the language of Alquran will be change to malay. If you understand what im talking about..?!
الله كبير

Popular Posts

Ads

Penafian ( Disclaimer )

Laporan percuma yang pasti mengubah hidup anda dan bakal membebaskan anda dari terus menjadi 'HAMBA DUIT'!.
Jemput DOWNLOAD PERCUMA