Sunday, August 26, 2007



Semalam 25 hb Ogos 2007 adalah Hari Wanita telah diadakan di Bukit jalil oleh Dato Seri Abdullah Badawi. Turut dihadiri oleh sama oleh isteri beliau Datin Seri Jeanne Abdullah serta Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.Sejak kita merdeka 1957 . telah banyak kemajuan yang dicapai oleh kaum wanita di negara ini. Sebagai contoh Tan Sri Zeti Akhtar Aziz sebagai Gabenor Bank Negara telah dilantik bukan kerana dia seorang wanita tetapi juga kelayakan dan pengalaman beliau. Banyak lagi contoh-contoh yang menglibatkan kaum wanita. Wanita bukan setakat melahirkan zuriat tetapi juga dapat menyumbang kepada kemajuan negara. Islam pula tidak menghalang wanita untuk bekerja asalkan tidak melanggar batas-batas syariah.

Sasaran untuk mencapai 30% penglibatan wanita dalam politik dan peringkat pembuat keputusan yang disasaran oleh
Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dapat direalisasikan dengan kerjasama dengan semua kaum wanita.

Kepada wanita-wanita (tidak termasuk yang seumpamanya) selamat hari wanita tingkatkan martabat diri dengan pengetahuan. Knowledge in power !!. Jaga kehormatan dan maruah diri dan paling penting sekali jangan lupa ALLAH.


p/s : Hidup wanita .. !!!! Bila pula nak diadakan Hari Lelaki yer ?

.......................................................................................................................................................
Terima Kasih Diatas Perhatian Anda

To subscribe click here
To visit click http://cybercafe2u.blogspot.com
To Exchange Link email lizeii@yahoo.com
To view more HERE
Get free Traffic here
View The Top Rated Video Here

0 comments:

Popular Posts

Ads

Penafian ( Disclaimer )

Laporan percuma yang pasti mengubah hidup anda dan bakal membebaskan anda dari terus menjadi 'HAMBA DUIT'!.
Jemput DOWNLOAD PERCUMA